شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
انتشار «ترانه‌هایی برای چشمانت» در شیراز

«آرمیتا راننده‌رخش»، ترانه‌سرای شیرازی، کتاب «ترانه‌هایی برای چشمانت» را به بازار نشر عرضه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، «آرمیتا راننده‌رخش» که متولد ۱۳۸۲ و دانش‌آموز سال دوم دبیرستان است، در خصوص ترانه‌سرایی، گفت: مانند بسیاری از هنرها، تاریخ دقیقی برای ظهور ترانه و اولین سراینده یا سرایندگان آن نمی‌توان یافت‌.
 
وی ادامه داد: ترانه، یکی از پر‌مخاطب‌ترین شاخه‌های هنری است که در فرهنگ فارسی پیشینه‌ای بس کهن دارد. ترانه، گونه‌ای از شعر است که عموماً با موسیقی همراه شده و ارتباط و پیوندی جدایی‌ناپذیر با ریتم، ملودی و آهنگ دارد و همواره با سطح وسیعی از توده‌های خاص و عام مردم در ارتباط است.

این ترانه‌سرا، گفت: امروزه با گسترش روزافزون رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری و توجه به موسیقی، ترانه به یک ژانر فرهنگی و هنری قدرتمند تبدیل شده است و به‌خصوص در دهه هفتاد، اقبال شاعران و جوانان برای سرایش ترانه افزایش یافته است. بنابراین ترانه‌سرایی نیازمند بررسی‌های منسجم جنبه‌های مختلف آفرینش‌گری و زیبایی‌شناسی است.
 
یادآور می‌شود، کتاب «ترانه‌هایی برای چشمانت» سروده آرمیتا راننده‌رخش در 60 صفحه در قطع خشتی با کاغذ نخودی توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز در مهرماه 1399 منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شده ‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها