چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
کتاب «فقه، سیاست و حکومت» رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از کتاب «فقه، سیاست و حکومت» شنبه 19 مهرماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «فقه، سیاست و حکومت»، جدیدترین اثر تالیفی است که علی دارابی همراه با مسعود مطلبی آن را به رشته تحریر در آورده‌اند.

این کتاب با مقدمه دکتر محسن اسماعیلی (استاد دانشگاه و عضو مجلس خبرگان رهبری ) توسط جهاد دانشگاهی واحد تهران منتشر شده و در کمتر از 30 روز به چاپ دوم رسیده است.

آیین رونمایی از کتاب «فقه، سیاست و حکومت» شنبه نوزدهم مهرماه ساعت 10 صبح و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، در تالار هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

سخنرانان این مراسم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری، محسن اسماعیلی،حسن خجسته،  علی دارابی و مسعود مطلبی هستند.

«فقه، سیاست و حکومت» که حاصل بیش از دو دهه تدریس مولفان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است در مدت پنج سال نگارش شده و در 514 صفحه، 7 فصل و 5 ضمیمه (پیوست) به زیور طبع آراسته شده است.

فصول اول تا سوم به کلیات و ادبیات فقه، تاریخچه فقه و اجتهاد، مکاتب و مدرسه‌های فقهی شیعی اختصاص دارد، چیستی و چرایی فقه سیاسی و فقه حکومتی موضوعات فصل چهارم و پنجم و فصل ششم به تبیین نظری و تاریخی نظریه «ولایت فقیه» اختصاص یافته و در فصل هفتم تجربه فقه سیاسی در گذشته و حال در جمهوری اسلامی با رویکرد آینده پژوهی فقه سیاسی را شامل می شود.

این کتاب در مدت کوتاه چاپ با اقبال گسترده حوزویان و دانشگاهیان، استادان و دانشجویان، محققان و پژوهشگران قرار گرفته است.

گفتنی است مراسم رونمایی از کتاب، به صورت زنده از طریق صفحه اینستاگرام دکتر دارابی به آدرس @dr_alidarabi پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها