یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
کتابخانه مرکزی اصفهان دوباره بسته شد

با آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی در اصفهان، کتابخانه مرکزی این شهر که روزانه جوابگوی 2000 کتابخوان بود، دوباره تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، با شدت گرفتن وضعیت بیماری کرونا و مبتلا شدن شهردار اصفهان و چندین کارمند شهرداری این شهر به کرونا، محدودیت‌های جدید و جدی کرونایی از 10 مهرماه به مدت یک هفته از سر گرفته و مراکز فرهنگی همچون کتابخانه‌ها نیز دوباره تعطیل شد.

كتابخانه مركزی و مركز اطلاع‌رسانی شهرداری اصفهان از معدود مراكز چندرسانه‌­ای این شهر است که روزانه پاسخگوی نیاز بیش از 2000 نفر از دانشجویان و شهروندان بود که با شیوع کرونا برای بار چندم تعطیل می‌شود.

تعطیلی کتابخانه مرکزی اصفهان در حالی صورت می‌گیرد که کتابفروشی‌های اصفهان باز هستند و تنها بخش کافه آنها به‌صورت بیرون‌بر فعالیت می‌کند.

مشاهدات میدانی خبرنگار ایبنا خبر از باز بودن بسیاری از آموزشگاه‌ها و کافه‌ها به صورت زیرزمینی می‌دهد. این در حالی است که در اواسط اردیبهشت با بهبود یافتن شرایط تا حدودی امکان حضور مردم در مجامع عمومی مهیا شد ولی بارها و بارها به مردم توصیه شد که پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله اجتماعی را در اماکن عمومی رعایت کنند؛ اما سهل‌انگاری برخی از شهروندان باعث شد اوضاع به وضعیتی حتی بدتر از اسفند و فروردین ماه برگردد.

ستاد ملی مقابله با کرونا با درخواست استان اصفهان موافقت کرد و محدودیت‌های جدی در شهر اصفهان از روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه و تعطیلی مدارس استان از روز شنبه ۱۲ مهرماه اعمال شد. با توجه به اینکه همه شهرستان‌های استان اصفهان بجز خور و بیابانک و دهاقان در وضعیت قرمز کرونا هستند. بنابراین محدودیت‌ها در شهرستان‌های قرمز عملیاتی می‌شود.

مساجد و مصلاها، کتابخانه‌ها ازجمله کتابخانه مرکزی، استخرها، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، سینماها، آرایشگاه‌های زنانه، موزه‌ها، باغ‌موزه‌ها، سالن‌های تئاتر و مراکز مشابه آن، چایخانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، تالارها، گیم نت‌ها، بازارچه‌های محلی و فصلی مانند جمعه‌بازار، دوشنبه‌بازار، شنبه‌بازارها از روز پنجشنبه تعطیل هستند. همچنین رستوران‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند و فست فودها به‌صورت غذای بیرون‌بر فعال خواهند بود.

مدارس اصفهان نیز با نظر وزرای آموزش‌ و پرورش و علوم به مدت یک هفته به‌صورت غیرحضوری در حال برگزاری است. آموزشگاه‌های خصوصی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها نیز همچون مدارس به مدت یک هفته از روز دوازدهم مهر تعطیل خواهد بود. پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و شهربازی‌های اصغهان نیز که در اختیار شهرداری است، یک هفته تعطیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها