یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
سفر با «رَشنو» به گذشته

بهناز رسول‌پور مجموعه داستان کوتاه «رَشنو» را به بازار نشر عرضه کرد؛ کتابی که به‌گفته نویسنده آن عشقی لطیف در روندی بی‌تکرار را بازگو می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، «رشنو»، مجموعه هفت داستان کوتاه است که خواننده را با خود به گذشته می‌برد.
 
بهناز رسول‌پور در خصوص داستان و داستان کوتاه به خبرنگار ایبنا، گفت: داستان، تصغیر اجتماع است. اجتماع فشرده‌شده‌ای که نشانه‌هایی با خود دارد. داستانی که به دنبال طرح ایده‌های مصلحین، ‌متفکرین و جنبش‌های اجتماعی به وجود می‌آید، به‌دنبال پیروی از مدل‌های زنده است. این مدل‌ها را در کجا باید جست؟ کتاب‌ها، پندهای حکمت‌آمیز و سخنان صاحب اندیشه، تنها مضمون یا موضوع داستان را غلیظ می‌کند و سطح سلایق مردم و الگوهای زنده‌ اجتماعی و‌ باورپذیری را تشدید می‌کند. در این میان داستان کوتاه، نقش مهمی را ایفا می‌کند.
 
وی افزود: داستان کوتاه، روایت منثور کوتاهی است که نویسنده در آن با به‌کار‌گیری پیرنگی منظم و منسجم، شخصیت یا شخصیت‌های معدودی را که در واقعه اصلی، به عملی واحد دست می‌زنند، نشان می‌دهد و تاثیری واحد را به خواننده القا می‌کند.

 
این داستان‌نویس در خصوص مجموعه داستان یادشده، گفت: «رشنو»، مجموعه هفت داستان کوتاه است که خواننده را با خود به گذشته می‌برد و در روندی بی‌تکرار، عشقی لطیف را به او یادآور می‌شود. اسامی داستان‌های کوتاه این مجموعه عبارت است از: غلام حکیم، رَشنو، ماهرو، عشق در بیراهه، عشق تلخ، برادرکشی و جامانده در حسرت.
 
کتاب «رَشنو» نوشته،  بهناز رسول‌پور  در ۱۲۸ صفحه در قطع رقعی ازسو انتشارات نویسندگان پارس در شیراز دیروز شنبه دوازدهم مهرماه 1399 منتشر شد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    بادرود وآفرین این کتاب را چگونه تهیه کنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها