سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
بانوی نویسنده خراسانی برگزیده جایزه فرهنگی، هنری شهید مهدی منصوب شد

مریم قربانزاده، بانوی نویسنده خراسانی عنوان برگزیده سومین دوره جایزه فرهنگی، هنری شهید مهدی منصوب را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، سومین جایزه فرهنگی هنری شهید مهدی منصوب شب دوشنبه در مشهد و در منزل پدری این شهید برگزار شد. جایزه امسال به مریم قربانزاده نویسنده کتاب‌های «دریادل»، شهربانو» و «خاتون قوماندان» اهدا شد.

رویداد فرهنگی هنری شهید مهدی منصوب به ابتکار خانواده این شهید و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه‌اندازی شده است و تاکنون سه دوره این جایزه برگزار شده است.


بر اساس نظر هیئت داوران رویداد فرهنگی هنری شهید منصوب، فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با موضوع ایثار و شهادت هنرمندان استان در دو سال اخیر مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در نهایت پنج نفر شامل محسن اسلام‌زاده مستندساز، مریم قربانزاده نویسنده، حمید فخار گرافیست و رضا حاتمی وفا تهیه کننده و برنامه‌ساز به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شدند.

بر اساس همین گزارش، به انتخاب خانواده این شهید مریم قربانزاده به عنوان برگزیده معرفی و تابلو مزین به تصویر رهبر معظم انقلاب که توسط برادر این شهید نقاشی شده است، توسط مادر شهید تقدیم ایشان شد.


در این مراسم که جمعی از فعالان فرهنگی و هنری مشهد حضور داشتند، کلیپ‌هایی از مداحی‌های شهید مهدی منصوب و تصاویر ایشان در جبهه به نمایش درآمد و یکی از شاعران آیینی اشعاری را در مدح این شهید خواند.

شهید مهدی منصوب از هنرمندان خطاطی بودند که در اول اسفندماه سال ۶۶ در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به همرزمان شهیدش پیوست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها