پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
فرهنگ كتاب و كتابخوانی بايد از سنين پايين در كودكان نهادينه شود

معاون فرماندار شوط گفت: فرهنگ كتاب و كتابخواني بايد از سنين پايين در كودكان نهادينه شود؛ از خانواده شروع و در مدرسه تكميل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، مصطفي زماني، معاون فرماندار شوط، در اولين جلسه انجمن كتابخانه‌های عمومی این شهرستان، ضمن تقدير از فعاليت‌های فرهنگی كتابخانه‌های عمومی در ايام شيوع ويروس كرونا، خواستار همكاری و مشاركت نهادهای اجرايی شهرستان در راستای جذب مردم به كتابخانه و ترويج فرهنگ كتاب‌خوانی در فضاي مجازی شد.

 وی افزود: برای نهادينه كردن فرهنگ مطالعه و بالا بردن ميزان كتابخوانی، بايد از ظرفيت آموزش و پرورش و سازمان‌های مردم نهاد استفاده كرد.

زمانی با اشاره بر نقش مهم نظام آموزشي در ترويج كتابخوانی، بيان كرد: فرهنگ كتاب و كتابخوانی بايد از سنين پايين در كودكان نهادينه شود، از خانواده شروع و در مدرسه تكميل شود. لذا، مدارس بايد به سمت و سويی بروند كه دانش‌آموزان را برای مطالعه كتاب‌ غيردرسی ترغيب كنند.

در ادامه جلسه مهدی فرج‌زاده، رئيس اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان شوط ضمن تقدير از حضور مسئولين و اعضای انجمن با ارائه گزارشی از وضعيت كتابخانه‌های عمومی خواستار همكاری ادارات با كتابخانه‌هاي عمومي در  اجرای برنامه‌های فرهنگی و استفاده از ظرفيت برنامه «شاد» آموزش و پرورش در اطلاع رسانی و اجرای فعاليت‌های كتابخانه‌ای شد.
 
برگزاری جلسه‌ای بين فرماندار و شهردار شهر «يولاگلدي» جهت تأمين مكانی توسط شهرداري  براي تأسيس كتابخانه، برگزاری جلسه‌ای با رئيس آموزش و پرورش و مسئولين مرتبط جهت استفاده از ظرفيت نرم افزار «شاد» آموزش و پرورش براي اجرای برنامه‌هاي فرهنگي، معرفی سفيران كتاب توسط بسيج روستايی جهت عضوگيری و امانت كتاب توسط آنها، اهدای 300 جلد كتاب توسط اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی به كتابخانه، فعاليت كتابخانه در گروه ثامن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همكاری سپاه با كتابخانه در اجرای برنامه‌های فرهنگی از مصوبات اين جلسه بود.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها