پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
استاد و مدیونی

حتی چهل تومان‌ حقوقی را که سالیانی دور در دوره کارشناسی دریافت کرده بود به‏‌خاطر داشت و می‌گفت به‌‏ازای هر یک ریال آن، به مردم کشورش مدیون است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پاسداشت یاد و نام بزرگان و مفاخر کشور راهی است برای الگوسازی؛ راهی که کمک می‌‏کند جوانان با زیست علمی و شخصی این عزیزان آشنا شوند و با الگوگیری، راه پُرتلاش و پُرافتخار آنها را ادامه دهند. بنیاد ملی نخبگان از چند سال قبل اقدام به برگزاری مراسم تکریم از نخبگان و مفاخر معاصر ایران‏‌زمین در سراسر کشور کرده است که گزارش آن در بولتنی به نام «طواف شمع» و نشریه­‌ای به نام «هنرنامه» منتشر شده است. بازخوردهای این اتفاق مبارک باعث شد تا خبرگزاری کتاب ایران با همکاری بنیاد ملی نخبگان تصمیم به درج برشی از زندگی شخصی و حرفه‌‏ای این بزرگان زیرِ نام «قاب روایت» کند. این مجموعه به قلم محسن شاه‌رضایی نوشته شده و تقدیم به خوانندگان فرهنگ‏‌مدار خبرگزاری کتاب ایران می‏‌شود.

متن این شماره قاب روایت به شرح زیر است: 
«آدرسش تمام شده بود. در فرانسه پیشنهاد کار داشت، اما قصد ماندن نداشت و بلافاصله به ایران بازگشت. تدریس و تحقیق در حوزه زمین‏شناسی را دوست ‌داشت و در دانشگاه تهران مشغول به کار شد. پس از انقلاب، از دانشگاه لویی پاسکال فرانسه، همان‏جا که دکترایش را گرفته بود، دعوت به همکاری شد. این‏بار هم کشورش را ترک نکرد و با شدت بیشتری به خدمت خود ادامه داد. می‌گفت من به آب و خاک این کشور عشق می‌ورزم و آن را دوست دارم، چطور می‌توانم اینجا را ترک کنم، درحالی‏که با پول مردمش درس خوانده و تخصص گرفته‌ام؟ دکتر علی درویش‏‌زاده حتی چهل تومان‌ حقوقی را که سالیانی دور در دوره کارشناسی دریافت کرده بود به‏‌خاطر داشت و می‌گفت به‌‏ازای هر یک ریال آن، به مردم کشورش مدیون است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها