سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
۵ ایستگاه آتش‌نشانی شیراز به کتابخانه در گردش مجهز شدند

فاز پایانی شبکه آتش‌نشانان دوستدار کتاب شیراز اجرایی و ۵ ایستگاه آتش‌نشانی این شهر به کتابخانه در گردش مجهز شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مسئول دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شیراز با اعلام این خبر، گفت: شبکه آتشنشانان دوستدار کتاب شیراز در سال ۱۳۹۷ از ایستگاه آتشنشانی شماره ۱ با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب شیراز آغاز به‌کار کرد.
 
حسن دهقان، افزود: در سال اول ۵ ایستگاه، در سال ۱۳۹۸ که سال دوم راه‌اندازی شبکه محسوب می‌شد، ۱۰ ایستگاه و امسال هم ۵ ایستگاه دیگر به کتابخانه در گردش مجهز شدند.
 
وی ادامه داد: به هر ایستگاه حدود ۵۰ جلد کتاب در حوزه‌های داستان، شعر، روان‌شناسی و شیرازشناسی که بیشترین مخاطب را در بین کتابخوان‌ها دارند تعلق می‌گیرد.
 
سرپرست اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با یادآوری عضویت ۱۵ آتش‌نشان در این شبکه، گفت: امسال با حضور فرزاد صدری، معاون فرهنگی و هنری و شبنم عالیبیگی، سرپرست اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان در ایستگاه شماره ۱۷ آتش‌نشانی شیراز، امین وصالی، کامران رجبی، قاسم صفاری، سیدجمال ارغوانی و عنایت‌الله کرمی به عضویت شبکه درآمدند و حدود ۲۶۰ جلد کتاب برای توزیع در ۵ ایستگاه به فرمانده ایستگاه ۱۷ تحویل داده شد.
 
دهقان ادامه داد: در مهرماه جاری، ۳ شبکه فعال ترویج کتابخوانی فعالیت‌های خود را ادامه خواهند داد.
 
مسئول دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شیراز با اشاره به شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در فعالیت‌های میدانی ترویج کتابخوانی تصریح کرد: این بیماری گرچه شرایط را برای پایتخت کتاب ایران دشوار کرد اما فرصتی برای سوق دادنِ رویدادها به سوی ایجاد زیرساخت‌ها فراهم آورد که تا پایان سال اتفاق بی‌سابقه‌ای در شیراز روی خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها