دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
دفترچه مخصوص

امروز مطمئن شده بودند که هرگونه عمل خوب یا بدی از جانب دانش‌آموزان در آن دفتر ثبت شده و در وقت خودش مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پاسداشت یاد و نام بزرگان و مفاخر کشور راهی است برای الگوسازی؛ راهی که کمک می‌‏کند جوانان با زیست علمی و شخصی این عزیزان آشنا شوند و با الگوگیری، راه پُرتلاش و پُرافتخار آنها را ادامه دهند. بنیاد ملی نخبگان از چند سال قبل اقدام به برگزاری مراسم تکریم از نخبگان و مفاخر معاصر ایران‏‌زمین در سراسر کشور کرده است که گزارش آن در بولتنی به نام «طواف شمع» و نشریه­‌ای به نام «هنرنامه» منتشر شده است. بازخوردهای این اتفاق مبارک باعث شد تا خبرگزاری کتاب ایران با همکاری بنیاد ملی نخبگان تصمیم به درج برشی از زندگی شخصی و حرفه‌‏ای این بزرگان زیرِ نام «قاب روایت» کند. این مجموعه به قلم محسن شاه‌رضایی نوشته شده و تقدیم به خوانندگان فرهنگ‏‌مدار خبرگزاری کتاب ایران می‏‌شود.

متن این شماره قاب روایت به شرح زیر است: 
«دانش‌آموز بالای سکو ایستاده بود و منتظر دریافت جام قهرمانی. همه منتظر آقای رئیس بودند، امّا او روی صندلی ردیف اول نشسته و مشغول مطالعه دفترچه مخصوص‌اش بود. سرانجام دفتر را در جیب گذاشت و برای اهدای جام بالای سِن رفت. لحظاتی بعد دانش‌آموز خوشحال و خندان، در میان تشویق بچه‌ها، جام را از دستان آقای رئیس گرفت. رئیس پس از پایان تشویق‌ها گفت: «قهرمانی این دانش‌آموز مایه افتخار و شادمانی ماست، ولی چون نام او در دفترچه من به‏‌عنوان فردی که یک‏بار مرتکب بی‌نظمی شده آمده است، برای مدتی این جام دست من می‌ماند و بعداً به او خواهم داد.» بچه‌ها از نظم، دقت و حافظه آقای رئیس متعجب بودند. آنها از شگفتی‌های دفتر‌ مخصوص دکتر محمدعلی مجتهدی، رئیس دبیرستان‌شان البرز، چیزهایی شنیده بودند، اما امروز مطمئن شده بودند که هرگونه عمل خوب یا بدی از جانب دانش‌آموزان در آن دفتر ثبت شده و در وقت خودش مورد توجه قرار می‌گیرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها