دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کتاب «سرودهای بی‌تکرار» در سنندج رونمایی شد

همزمان با هفته دفاع مقدس، کتاب «سرودهای ب‌تکرار» به قلم شیلان اویهنگی از تولیدات حوزه هنری استان کردستان در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب «سرودهای بی‌تکرار» از پوستر غرفه مجازی کتاب‌های دفاع مقدس «روشنای خاطره‌ها» به نام شهید ماموستا برهان عالی نیز پرده‌برداری شد.

رئیس حوزه هنری کردستان در این مراسم که جمعی از مسئولین استانی و هنرمندان نیز حضور داشتند با تبریک چهلمین سالگرد دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی گفت: کتاب «سرودهای بی‌تکرار» دربردارنده خاطرات و زندگینامه شاعران انقلابی کردستان از محصولات دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان است که به کوشش شیلان اویهنگی از نویسندگان توانمند و فعال حوزه ادبیات پایداری کردستان در 310 صفحه با قلمی شیوا به رشته تحریر درآورده است.

وی افزود: در این کتاب که در دو فصل و یک مقدمه نگارش شده زندگینامه 13 شاعر کردستانی در شهرهای مختلف از طریق مصاحبه حضوری جمع آوری و تدوین شده که می‌تواند برای پژوهشگران و علاقه مندان حوزه ادبیات کردستان به عنوان یک مرجع مورد استفاده قرار گیرد.

مرادی ادامه داد: در بخش دوم کتاب نویسنده در یک پژوهش بسیار ارزشمند زندگینامه 6 نفر از شاعران ارجمند کردستان را که دیگر در میان ما نیستند را به همراه منتخبی از آثار این عزیزان نگارش کرده است که این فصل به نوعی کاملترین زندگینامه این ادیبان کرد محسوب می‌شود.

وی سپس به غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس تحت عنوان «روشنای خاطره‌ها» اشاره کرد و گفت: این غرفه که به همت انتشارات سوره مهر و همکاری و همراهی گروهی از ناشران برتر دفاع مقدس از جمله انتشارات روایت فتح، شهید کاظمی و 27 بعثت از 31 شهریور ماه تا 17 مهر 99 بیش از هزار عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس شامل خاطرات، رمان و داستان، شعر، زنان در دفاع مقدس، پژوهش‌های صورت گرفته در خصوص فرهنگ ومطالعات پایداری و ... را در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

رئیس حوزه هنری کردستان ادامه داد: این غرفه در استان کردستان به نام شهید والا مقام و عالم برجسته روحانی کردستان حاج ماموستا برهان عالی از مروجین حوزه کتاب و کتابخوانی و از شهدای شاخص کردستان نامگذاری شده است .

وی تصریح کرد: خرید در این غرفه از طریق مراجعه به سایت 8roshana.ir و امکان جستجو و انتخاب کتاب با توضیحات کامل بوده و مراجعین از 20 درصد تخفیف  برخوردار شده و کتب انتخابی عزیزان به صورت رایگان توسط انتشارات سوره مهر به آدرس پستی اعلام شده ارسال می‌شود.
 
در این مراسم همچنین نویسنده کتاب در توضیحاتی مراحل جمع آوری خاطرات شاعران  و مدت زمان انجام مصاحبه‌ها را بیان کرد و از حمایت‌های رئیس حوزه هنری استان در این خصوص قدردانی کرد.

عطر افشانی مزار شهداء و حضور در مزار شاعر انقلابی استاد شاهرخ اورامی و جمع دیگری از هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری از دیگر برنامه‌هایی بود که انجام شد.

در غرفه مجازی نمایشگاه کتاب «روشنای خاطره‌ها» علاوه بر «سرودهای بی‌تکرار»، کتاب‌های منتشر شده حوزه هنری استان کردستان از جمله «نبرد کوهسالان»، «فرزند کردستان»، «محبت پنهان» و «ژه‌هر باران» عرضه شده و علاقه‌مندان می‌توانند این کتب را با 20 درصد تخفیف تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها