دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
گم شدن نسخه‌های خطی موزه کاظمینی شایعه‌ای بیش نیست

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، موضوع گم شدن نسخه‌های خطی موزه کاظمینی را یک شایعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، در روزهای گذشته خبری مبنی بر سرقت تعدادی از آثار و نسخه‌های خطی موزه کاظمینی در امامزاده جعفر (ع) یزد در فضای مجازی منتشر و خبر آن به‌صورت انبوه پمپاژ شد.

خبرنگار ایبنا موضوع را از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان جویا شد که حجت الاسلام حسین زارع‌زاده در جریان نشست خبری خود، هر گونه سرقت و گم شدن نسخه‌های خطی موزه کاظیمنی را رد کرد و گفت: تمامی آثار و نسخه‌های خطی موجود در این موزه ثبت شده است و در حال حاضر هم آمار آنها کامل است.

وی بیان کرد: آثاری که به این موزه اهدا شده است، به طور کامل ثبت شده و هم اکنون نیز آمار و اسناد آن نیز وجود دارد. اقداماتی برای ارائه اسناد مربوط به این ادعای ما انجام شده است و به‌زودی نیز تمامی آن ها ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: حراست از اقلام ارزشمند موزه‌های تاریخی یزد با حساسیت بالا در حال انجام است و خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی در این خصوص گزارش نشده است و موضوع گم شدن نسخه‌های خطی شایعه‌ای بیش نیست.

یادآوری می‌شود، موزه موقوفه کاظمینی وابسته به آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد دارای گنجینه‌های بی‌نظیری از اسناد، کتب خطی، قرآن‌ها و کتب سایر ادیان، سکه و مسکوکات، کبریت، تمبر و نگین انگشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط