یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
شاعران ارومیه‌ای چهلمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی داشتند

اعضای کانون شعر حوزه هنری آذربایجان غربی در یک دورهمی در سالن صفی‌الدین اُرموی حوزه هنری، چهلمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، در این مراسم که با رعایت کامل اصول بهداشتی برگزار شد، تعدادی از شاعران حاضر ازجمله  غلامرضا دانش‌فروز، باباعلی جوانمرد، مظفر خداوندگار، سیدحیدرعلی آران، تبسم شدتی، سجاد صافی، رضا قربانی، غلامعلی کریمی، علی رشتبر، مهدی سهندی به قرائت اشعار خود در پیرامون موضوع‌های دفاع مقدس و حماسه و رشادت شهدا قرائت کردند.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی نیز در این مراسم ادبی  طی سخنانی گفت: سهم شاعران ارومیه و استان آذربایجان‌غربی در شعر دفاع مقدس قابل توجه و نسبت به بعضی استان‌ها بیشتر است.

مصطفی قلیزاده علیار افزود: آذربایجان غربی در 42 سال گذشته مدام در جبهه انقلاب و دفاع مقدس در مقابل تحرکات و تجاوزات مرزی عناصر ضدانقلاب و تروریست بوده و مقاومت می‌کند و در دوران هشت سال دفاع مقدس هم شاعران این استان اعلب در جبهه حضور داشته و اشعاری حماسی به زبان‌های ترکی و فارسی گفته اند که از برترین‌های ادبیات دفاع مقدس به شمار می‌رود.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی در ادامه با یادی از شعرای درگذشته حوزه دفاع مقدس در ارومیه و استان گفت: اساتید و شعرایی مانند مرحوم عبدالحسین تنها، سیدمنصور دیبا، علی صدری، فتح‌الله حکمتی‌فر، محمود شامی و حسین سنجیده از شاعران طراز اول شعر دفاع مقدس بودند اما متاسفانه هنوز هم از جایگاه و زحمات این فرهیختگان ادبی به‌طور شایسته تجلیل نشده و به نسل جوان معرفی نشده‌اند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از حمید واحدی، یکی از شاعران و منتقدان ادبی اورمیه در جمع‌آوری و تدوین و انتشار اشعار انقلابی و دفاع مقدس شاعران استان آذربایجان غربی، گفت: استاد حمید واحدی با گردآوری و انتخاب و انتشار سه مجموعه از اشعار دفاع مقدس شاعران این استان، خدمت بزرگی در حفظ و اشاعه ادبیات دفاع مقدس انجام داده و اگر این اقدام خوب ایشان نبود، شاید بسیاری از اشعار خوب انقلابی و دفاع مقدس این استان از بین می‌رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها