پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
دبیرکل نهاد از کتابدار استهبانی برای موفقیت در جذب منابع تقدیر کرد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از طاهره صفرپور، کتابدار کتابخانه امام علی(ع) شهرستان استهبان به دلیل اهتمام در جذب کتاب‌های اهدایی و تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از استان فارس، علیرضا مختارپور؛دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ارسال لوح سپاس از تلاش‌های طاهره صفرپور؛ کتابدار کتابخانه امام علی (ع) شهرستان استهبان در راستای تلاش‌های این کتابدار برای جذب منابع اهدایی از سوی ناشران و تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی قدردانی کرد.
 
در متن لوح تقدیر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آمده است: «زحمات و تلاش گرانقدر سرکار عالی برای تأمین بخشی از منابع کتابخانه که زمینه توسعه خدمات شایسته به اعضای کتابخانه را فراهم کرده، سزاوار تقدیر و تشکر است. همت والا و کوشش ارزنده شما در تأمین  و جذب کتاب از ناشران را سپاس می‌گویم و برایتان از درگاه حضرت حق، سلامتی و توفیق می‌طلبم.

این لوح به پاس گرامیداشت خدمات ارزنده شما تقدیم حضور می‌شود. امید که با عنایت حق‌تعالی و در سایه پرمهر حضرت ولی عصر(عج) بیش از پیش در انجام هرچه بهتر وظایف سازمانی موفق  و موید باشید»
 
طاهره صفرپور در این‌باره به خبرنگار ایبنا، گفت: با توجه به کمبود منابع، اعضا هنگام مراجعه به کتابخانه بسیار پیش می‌آمد که منابع مورد نظر خود را دریافت نکنند و با توجه به محدودیت ارسال منابع به کتابخانه‌ها، تصمیم گرفتم با ناشرانی که کتاب‌های آن‌ها بیشتر مورد توجه اعضا است، ارتباط بگیرم.
 
وی ادامه داد: در اولین تماس، ناشران درخواست نامه رسمی دادند که از طریق نامه‌نگاری، برقراری ارتباط با ناشران را آغاز کردم. در آغاز کار همکاری چندان مطلوب نبود، اما با پیگیری‌های بیشتر، تشریح فعالیت کتابخانهها و تبیین ارزش کتابها در کتابخانه‌های عمومی ناشران با رضایت کامل درخصوص کتابهای درخواستی را برای کتابخانه ارسال می‌کردند.
 
صفرپور رمز موفقیت خود را درخصوص جذب منابع اهدایی، تلاش، ناامید نشدن و پیگیری‌های مستمر دانست و گفت: اگر یک نامه برای ناشری می‌فرستادم و جواب نمی‌گرفتم، نامه‌های بعدی را تا حصول نتیجه ارسال می‌کردم و در صورت نیاز با برقراری تماس تلفنی با ناشر مسائل، مشکلات کتابخانه و کمبود منابع را تشریح می‌کردم.
 
مسئول کتابخانه امام علی(ع) استهبان در ادامه گفت: از زمانی که این کتاب‌ها به کتابخانه آمد و از لحاظ منابع غنی شد، اعضای کتابخانه رشد چشمگیری داشت و امانت کتابخانه نیز افزایش پیدا کرد و لبخند رضایتی که بر لبان اعضای کتابخانه نقش بست خستگی این فرایند پیگیری برای جذب منابع از ناشر را از من برطرف می‌کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها