چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
مشارکت 1157 زنجانی در مسابقه کتابخوانی دارالخمسه

رئیس حوزه هنری استان زنجان از حضور 1157 نفر در مسابقه کتابخوانی دارالخمسه زنجان خبر داد و گفت: این مسابقه از کتاب «فرهنگ و هنر در دارالخمسه» برگزار شد.

امیر نعمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی دارالخمسه زنجان به مناسبت روز زنجان و سالروز ولادت شیخ اشراق، گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه در خصوص شیوع ویروس کرونا و پرهیز از برگزاری برنامه‌های تجمیعی، حوزه هنری زنجان با خلاقیت و هم‌افزایی و همگرایی با ارگان‌های فرهنگی، مسابقه کتابخوانی دارالخمسه در زنجان برگزار شد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان تصریح کرد: این برنامه در راستای توسعه فرهنگ كتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار شد.

نعمتی با اشاره به اینکه مسابقه کتابخوانی فرهنگ و دارالخمسه زنجان با مشارکت 1157 نفر برگزار و با اعلام اسامی برگزیدگان برگزار شد، گفت: امیر هوشنگ سلیمانی، میثم مرادی‌نیا، نصرت نیک منش برگزیدگان این مسابقه بودند.

یادآوری می‌شود، کتاب «فرهنگ و هنر در دارالخمسه» به تالیف حسین عباسی‌نیا کنکاشی در تاریخ، آداب و رسوم، علایق و داشته‌ها و پیشینه‌های فرهنگی و هنری مردم استان زنجان است که در سال ۱۳۹۳ به همت حوزه هنری زنجان و توسط نشر هزاره‌ سوم در ۳۰۴ صفحه و ۱۱ فصل چاپ و منتشر شده است.

در هر فصل نویسنده تلاش کرده است تا اطلاعات جامعی از موضوعات مختلف را در اختیار خواننده بگذارد و نویسنده با پرداختن به برخی از آداب، رسوم، اشعار، متل‌ها و بایاتی‌های ترکی، مردم زنجان را از خطر جدی نسیان و فراموشی و حتی بی‌اعتنایی‌های عمدی و سهوی نجات داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها