سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
مزار شهدای حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز غبارروبی شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مراسم غبارروبی از مزار شهدای حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز، گفت: اهالی فرهنگ و هنر در نشان دادن تبیین ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس ، مقوله پایداری و شهادت رسالت سخت و سنگینی بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان ، محمد جوروند در مراسم غبارروبی مزار حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز به مناسبت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: انعکاس موثر ابعاد مختلف دفاع مقدس تنها از طریق فرهنگ و هنر میسر می‌شود و رسالت هنرمندان در این مسیر از مبارزه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس کمتر نیست.

وی ادامه داد: هنرمندان و اهالی فرهنگ در ثبت بسیاری از وقایع هشت سال دفاع مقدس در زمینه شعر، ادبیات، تجسمی، فیلم و عکس بسیار تاثیرگذار بودند و آثار بزرگی تاکنون از خود بر جای گذاشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر  اینکه شهدای حادثه تروریستی همه از نخبگان این مرز و بوم بودند، تصریح کرد:  همه ما باید بتوانیم این حماسه‎ها  به ویژه دفاع مقدس را همان طور که اتفاق افتاده در اختیار نسل‌های آینده قرار دهیم و در این میان هنرمندان نیز باید بتوانند آثار ارزشی این دوران را برای نسل‌های بعد  نقل و روایت کنند.

جوروند در حاشیه این مراسم درخصوص حمایت از اهل قلم فعال حوزه دفاع مقدس به خبرنگار ایبنا گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های اخیر اتفاقات زیادی در حوزه دفاع مقدس رقم زده و با تعامل با بنیاد شهید و امور ایثارگران اهواز موفق به برگزاری بسیاری از برنامه‌ها در حوزه دفاع مقدس و شهدا به صورت مشترک شده است.

وی افزود: کتاب‌های متعددی در حوزه شعر و ادبیات داستانی به چاپ رسیده که با استفاده از خرید حمایتی توانستیم از نویسندگان حوزه دفاع مقدس حمایت کنیم و همچنین برنامه‌های متنوع و تاثیرگذاری با موضوع دفاع مقدس در قالب جشنواره شعر و داستان، نمایشگاه‌های مختلف هنرهای تجسمی، تئاتر و ... در شهرستان‌های مختلف به نام و یاد شهدا هشت سال دفاع مقدس  برگزار کرده‌ایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان از حضور اصحاب فرهنگ و هنر در دیدار و تجدید میثاق با شهدای حله و شهدای ۳۱ شهریرور حادثه تروریستی اهواز قداردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها