دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
نسخه الکترونیک مجموعه کتاب‌های «کودکان توانایی‌هایی متفاوت دارند» عرضه شد

نسخه الکترونیک تمام کتاب‌های کودک و نوجوان دارکوب (واحد داستا‌ن‌های کودک و نوجوان نشر بوی کاغذ (بوکا)) در سایت و کتابخوان‌های طاقچه و کتابراه در دسترس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از مرداد 1399 با تعاملاتی که بین نشر بوی کاغذ (بوکا) با کتابخوان‌های طاقچه و کتابراه صورت گرفت، نسخه الکترونیک کتاب‌های رده کودک و نوجوان این انتشارات در این دو کتابخوان قرار گرفت.

بوکا در تلاش است با هدف شناخت، معرفی، تولید، مناسب‌سازی، ارائه و ترویج آثار مناسب برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه گامی موثر در تسهیل ارتباطِ والدین، معلمان و گروه همسالان با کودک و نوجوان دارای نیازهای ویژه بردارد. منظور از کودک با نیازهای ویژه کودکی است که در روند آموزش، به توجه، امکانات و یا تدابیر ویژه‌ای – علاوه بر آنچه برای همۀ کودکان موجود است – نیاز دارد. آنچه مهم است باور به ارزشمندی این کودکان همچون تمام کودکان دیگر و اهمیت حضورشان در جامعه کنار دیگران؛ و پذیرش و احترام به تفاوت‌های آنان – مانند سایر تفاوت‌های انسانی – است.

کتاب‌های ما هشت پا را قرمز می‌کنیم نوشته استفانی بودن با ترجمه احمد رمضانی؛ به من نگو استثنایی نوشته پت توماس و دوست من ایزابل نوشته الیزا ولوسون و ترجمه پیوند میهن‌دوست؛ همینه که هست و گاهی نوشته ربه‌کا الیوت و ترجمه شیرین محمدزاده؛ وقتی نگرانی‌های من خیلی زیاد می‌شود! نوشته کاری دان بارون با ترجمه آیناز محمدی‌زاده؛ خرگوشی با دماغ قرمز نوشته هلمه هاینه، من لارا هستم نوشته فلورانس کادیه، فیلی با گوشهای صورتی نوشته ولف هارانت و داستان شاهزادۀ عجیب نوشته زیلکه اشنی با ترجمه امیرفرهنگ نعمتی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان، با تمرکز بر فرهنگ فراگیرسازی و با هدف کمک در تغییر نگرش مربیان، والدین، دانش‌آموزان و سایر افراد جامعه تهیه و از سوی مجموعه دارکوب (داستان‌های رده کودک نشر بوی کاغذ) منتشر شده است و هفت عنوان از این مجموعه در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی شبکه رشد مورد تأیید وزارت آموزش‌ و پرورش قرار گرفته است.

مجموعه داستان‌های «کودکان توانایی‌های متفاوت دارند» به تسریع روند تغییر نگرش مربیان، والدین، دانش‌­آموزان و سایر ذی­نفعان آموزشی در مدارس پذیرا کمک می‌کند. مخاطبان اصلی این مجموعه فقط کودکان با نیاز‌های ویژه نیست؛ بلکه برای آموزگاران، کتابداران، والدین و همسالانی است که با این کودکان سر و کار دارند نیز سودمند خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن طاقچه و کتابراه، با جست‌وجوی عبارت نشر بوی کاغذ، بخش‌های نمونه کتاب‌ها را مطالعه کرده و نسخه کامل الکترونیکی را با تخفیف‌های ویژه و دوره‌ای در اختیار داشته باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها