یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کتاب «مربع‌های قرمز» به چاپ دوازدهم رسید

چاپ دوازدهم کتاب «مربع‌های قرمز» نوشته زینب عرفانیان توسط انتشارات شهید کاظمی در قم روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، «مربع‌های قرمز» به مجموعه خاطرات شفاهی حسین یكتا پرداخته است و ناگفته‌هایی از جنگ و سبک زندگی جهادی حاکم بر روزهای جنگ و سبک بندگی رزمندگان را که صفحه به صفحه رشد کردند و پایشان به آسمان باز شد، بیان می‌کند؛ روایتی از بازیگوشی‌های كودكانه سربازان خمینی کبیر تا روزهای امدادگری، شناسایی و چشیدن طعم تلخ قطعنامه.
 
این کتاب درواقع بیان ناگفته‌های نوجوانانی است که از بازی و شیطنت در خیابان چهارمردان قم و نشستن پای درس اخلاق آیت‌الله‌ احمدی‌ میانجی از پشت خاکریزهای جبهه سردرآوردند.
 
برشی از کتاب:
«یادم نیست روز عید غدیر بود یا چند روز بعد که آقا مهدی به مقر آمد. حضورش برایمان حکم عیدی را در آن عید داشت. نفس از کسی درنمی‌آمد. روی زمین خنک به خط نشسته بودیم. آقا مهدی می‌گفت و بغض به گلویمان چنگ می‌انداخت. دورمان را کوه‌های بلند گرفته بود. باد خودش را از روی آب سد بین صف‌های بچه‌ها جا می‌کرد و مورمورمان می‌شد. عملیات پاسگاه زید لغو شده بود. آقامهدی سرش را زیر انداخته بود و برایمان توضیح داد. چقدر تشنه آتش بودیم. با این خبر بچه‌ها را به خاک دوختند. کوه‌های دورمان تبدیل به غصه شد و روی دلمان نشست».
 
چاپ دوازدهم کتاب «مربع‌های قرمز» خاطرات شفاهی حسین یكتا در 14 فصل و 543 صفحه و با قیمت 65 هزار تومان به قلم زینب عرفانیان توسط انتشارات شهید کاظمی در قم روانه بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها