شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
نشست نقد و بررسی «مرغ غریب عشق»

نشست نقد و بررسی کتاب «مرغ غریب عشق» به نویسندگی نصرالله قادری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سروش این نشست با حضور نویسنده اثر، احمد شاکری به عنوان منتقد، فرزانه فخریان معاون فرهنگی سروش 31 شهریور ماه از ساعت 14 الی 16 در خبرگزاری مهر برگزار خواهد شد.

در این کتاب تمام روایت‌ها از زبان خود شهید در یک بیداری که به خواب رفته و از جزیره مجنون و در لحظه شهادت شروع و تا تولد بیان می‌شود. در واقع تمام لحظات زندگی، عشقی که شهید به «یوما»، مادر خود دارد، ازدواج، درس و... را در بر می‌گیرد. همه موارد بر اساس و بنیان تصویر پیش رفته و قابلیت ساخت فیلم را نیز دارد.

به گفته نویسنده کتاب، «مرغ غریب عشق» نوع خاصی از رمان را ارائه می‌کند. در این رمان عکس، دست‌خط، تصاویر، اسناد و... به چشم می‌خورد. این نوع از رمان شکل جدید است که در دهه اخیر در اروپا و آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است.

در واقع این سبک از رمان برای بیان زندگی اندیشمندان، بهترین قالب محسوب می‌شود.

قادری برای نوشتن این کتاب از منابعی، چون کتاب‌های درسی شهید، سخنرانی‌ها، کتاب‌های چاپ شده در خصوص شهید و همچنین ۲ هزار صفحه مصاحبه با دوستان، آشنایان و نزدیکان شهید استفاده کرده است.

گفتنی است، شهید آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی از فعالان و مبارزان سیاسی پیش از انقلاب بود که برخی دروس حوزوی را در محضر امام خمینی(ره) فرا گرفت و بار‌ها در زمات طاغوت زندانی شد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نمایندگی از مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت؛ اما در عین حضور فعالانه و پرشور در خانه ملت، همواره از هر فرصتی برای حضور در جبهه‌ها و روحیه دادن به رزمندگان استفاده می‌کرد. شاه‌آبادی سرانجام در ششم اردیبهشت سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

ویدیوی زنده مراسم از طریق پیج soroushpub_shop در اینستاگرام قابل مشاهده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها