چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
بزرگداشت استاد شهریار در برنامه «یه روز تازه» شبکه پنج سیما

به مناسبت روز زبان و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار برنامه «یه روز تازه» شبکه پنج سیما بخشی را به این شاعر اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما، مهدی صالحی کارشناس زبان و ادبیات فارسی در برنامه «یه روز تازه» گفت: غافل نشویم از اینکه زبان‌های ایرانی گستره بزرگ‌تری از زبان معیار امروز است. یکی از سرآمدان زبان ما سیدمحمدحسین بهجت تبریزی یا همان استاد شهریار با منظومه حیدر بابای زبانزد است و زبان ایشان جهانی شده است.

وی افزود: شعرهای عاشقانه و غزل‌های عارفانه استاد شهریار برای همه آشناست. مخصوصا شعر علی ای همای رحمت. خوشبختانه فیلم خواندن برخی از شعرهای استاد شهریار توسط خودشان موجود است و سوز صدا و نفس گرم استاد هنوز از فیلم‌های قدیمی به گوش جان ما می‌رسد که خیلی جذاب است.

صالحی در ادامه برنامه شعر «کاروان کربلا» را برای مخاطبان صبحگاهی شبکه پنج سیما قرائت کرد. 

گفتنی است در همین رابطه و به منظور پاسداشت این شاعر بزرگ سوال پیامکی برنامه یه روز تازه نیز به یکی از شعرهای استاد شهریار اختصاص داشت و از مخاطبان خود خواسته بودند تا بیت «اما مرا هم ای علی از خود مران که من/تا چشم داشتم ...» را کامل و به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۵۱۹ ارسال کنند.

برنامه یه روز تازه که کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها