چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
26 موسسه قرآن و عترت در خوزستان مبالغ حمایتی کرونا را دریافت کردند

مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: تاکنون 26 موسسه قرآن و عترت در خوزستان موفق به دریافت مبلغ حمایتی کرونا از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، حسین لازم سعیدی با اعلام این خبر گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسسات قرآن و عترتی که بر اثر کرونا خسارت دیده اند، مبلغ 1 میلیون و 500 هزار تومان کمک هزینه پرداخت کرده است.

وی با اشاره به بودجه اخیر معاونت قرآن و عترت برای مؤسساتی که بر اثر کرونا خسارت دیده‌اند، ادامه داد: 73 موسسه قرآن و عترت در استان خوزستان وجود دارد که 42 موسسه آن پروانه فعالیت دارند و از این تعداد 26 پروانه فعالیت به روز بوده که توانستند از مبلغ حمایتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسسات خسارت دیده بر اثر کرونا بهره مند شوند و مابقی موسسات به علت مشکلات شبای حقوقی تاکنون نتوانسته اند این مبلغ را دریافت کنند.

لازم‌سعیدی اضافه کرد: بسیاری از مؤسسات قرآنی در استان موافقت‌نامه اصولی اولیه را دریافت کرده و با این تصور که مجوز گرفته‌اند پیگیر مراحل بعدی تأسیس مؤسسه نشده‌اند، در حالی که این موافقت‌نامه اولیه است و فقط تا شش ماه اعتبار دارد. چنین مؤسسه‌ای در آمار مؤسسات به شمار نمی‌آید و نمی‌تواند از مزایای مالی مؤسسات قرآنی استفاده کند.

مدیرگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: مدیران مؤسسات قرآنی برای تمدید مجوز مؤسسه خود اقدام نمی‌کنند یا پیگیر دریافت پروانه فعالیت نیستند، در حالی که پیگیری این مراحل خیلی آسان است و در زمان کوتاهی می‌توانند پروانه دریافت کنند و به محض اقدام با مجوزی که دریافت کرده‌اند می‌توانند حساب حقوقی باز کرده  و شبا بگیرند.

وی یادآور شد: موسسات قرآن و عترت در ایام بیماری کرونا برنامه‌های متنوعی از طریق فضای مجازی برگزار کرده‌اند و این فعالیت ها همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها