یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
اهمیت فرزندآوری و بهداشت باروری در جمعیت

طبق محتوای کتاب «جمعیت، توسعه و بهداشت باروری»، فرزندآوری و بهداشت باروری از مهم‌ترین عوامل برای توسعه و جمعیت سالم است.

 به گزارش خبری خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «جمعیت، توسعه و بهداشت باروری» نوشته حبیب‌الله زنجانی و همکاران، با ارائه مطالبی درباره جمعیت نیروی انسانی و اشتغال، تدوین سیاست جمعیتی، جمعیت مطلوب یا مناسب، بهداشت باروری و مسائلی مرتبط با این حوزه‌ها به منظور بهبود سطح جمعیت و آگاهی درباره بهداشت باروری، منتشر شده است.

از سرفصل‌های مهم این کتاب می‌توان به روند تحولات جمعیت به تفکیک مناطق مختلف جهان، توزیع جمعیت به تفکیک قاره و تغییرات آن در چند قرن اخیر، حوادث طبیعی، اپیدمی‌ها، قحطی‌ها، سواد و تحصیلات، تئوری انتقال جمعیتی، روند تغییرات جمعیت از گذشته دور تاکنون، سطح مرگ‌ومیر، سطح باروری و ساخت جمعیت، اشاره کرد. 

یکی از کوشش‌ها در زمینه موضوع جمعیت متناسب، تجدیدنظر در کتاب‌های درسی، حذف مطالب مغایر با دیدگاه‌های جدید جمعیتی و افزودن مباحث موافق با آن‌ها در سطوح تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه بوده تا آگاهی‌های لازم درباره جمعیت و مسائل مربوط به آن در ذهن دانش‌آموزان جای گیرد و از این طریق به خانواده‌ها و جامعه راه یابد. 

هفدهمین چاپ کتاب «جمعیت، توسعه و بهداشت باروری» در 200 صفحه با شمارگان 300 نسخه به بهای 14 هزار تومان از سوی انتشارات بشری و تحفه، راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها