چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
مسابقه کتابخوانی از کتاب «سوفیا» در زنجان برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: سومین مسابقه کتابخوانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با محور کتاب «سوفیا» (گزیده داستان‌های دفاع مقدس) برگزار می‌شود.

غلامرضا نظری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با بیان اینکه این سازمان هر ماه مسابقه کتابخوانی برگزار می‌کند، گفت: نخستین مسابقه کتابخوانی به‌مناسبت روز شهرداری‌ها برگزار شد که منبع برگزاری این مسابقه از کتاب «آقای شهردار» بود که 2000 نفر در آن شرکت کردند. برندگان این مسابقه محمدامین علیدوست اقدم، امیر حسین شکوری نژاد و سعید اسدی بودند.

وی با اشاره به اینکه دومین مسابقه کتابخوانی این سازمان نیز از کتاب « دافعه و جاذبه علی (ع)» برگزار شد، اضافه کرد: این مسابقه نیز به مناسبت عید غدیر و با حضور 300 نفر برگزار شد که برندگان این مسابقه خانم‌ها زهرا مشیری، فاطمه ضیائی و فریبا اجاقی بودند که به قید قرعه انتخاب شدند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه سومین مسابقه کتابخوانی این سازمان به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، اضافه کرد: این مسابقه از کتاب «سوفیا» گزیده داستان‌های دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مهلت شرکت در این مسابقه تا 7 مهرماه تهیه شده است، اضافه کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانندکتاب‌ها را از سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری زنجان، پارک بانوان و یا فروشگاه کانون تهیه کنند.

نظری با اشاره به اینکه این دوره از مسابقه کتابخوانی با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و سپاه انصارالمهدی استان زنجان برگزار می‌شود، ادامه داد: به 3 نفر از برندگان این مسابقه کتابخوانی جوایز نقدی و به 3 نفر دیگر نیز 3 بسته کتاب 10 جلدی اهدا خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در پایان ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری مسابقات کتابخوانی گفت: بدون شک یکی از راهکارهای همگانی کردن مطالعه برگزاری مسابقات کتابخوانی است که خوشبختانه طی دو دوره گذشته مشارکت خوبی را در این بخش شاهد بودیم.

بر اساس این گزارش، کتاب «سوفیا» نیز گزیده داستان‌های دفاع مقدس است که توسط نویسندگان زنجانی نگارش شده و توسط مریم بیات تبار یکی از نویسندگان خوش ذوق استان گردآوری و به چاپ رسیده است.

در این کتاب داستان‌های کوتاهی از دفاع مقدس که برگرفته از خاطرت ررزمندگان است، گردآوری و به جاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها