یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
ستاد هماهنگی جام باشگاه‌های کتابخوان در سمنان تشکیل شد

نشست ستاد هماهنگی جام باشگاه‌های کتابخوان کودک و نوجوان سمنان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان، راه اصلی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را نیز ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بیان کرد و افزود: متاسفانه این حرف در کشور شنیده نمی‌شود و برنامه‌ریزان به این امر توجه نمی‌کنند.

فلاح با تاکید بر اینکه تا کتابخوانی در جامعه رونق نگیرد تلاش‌های اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی بی‌ثمر خواهد ماند، تصریح‌ کرد: رفع مشکلات فرهنگی به تنهایی از عهده یک دستگاه فرهنگی برنخواهد آمد و همه باید برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش و فعالیت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان جام باشگاه‌های کتابخوان را از جمله تلاش‌هایی معرفی کرد که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی شکل گرفته و گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی باید در این امر مشارکت و کمک کنند تا این طرح با موفقیت اجرا و اهداف آن محقق شود.
 
 
فلاح از نمایندگان دستگاه‌های عضو این ستاد خواست تا مدیران خود را در جریان اهمیت و تاثیر جام باشگاه‌های کتابخوان قرار دهند با تلاش بیشتر برای آموزش مربیان و تشکیل گروه‌های بیشتر در تحقق اهداف این برنامه ملی همکاری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تشکیل 300 باشگاه کتابخوان در استان سمنان را از آرزوهای خود بیان‌ کرد و گفت: این اقدام می‌تواند مقدمه بسیار خوبی برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان سمنان شود.
 
شمس‌ضحی دوست‌محمدیان، رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هم میزان تخفیف کتاب‌ها را 50 درصد بیان کرد و گفت: کودکان و نوجوانان، جامعه هدف در جام باشگاه‌های کتابخوان هستند.

وی با اشاره به برنامه آموزش مربیان این طرح گفت: برای آموزش مربیان جام باشگاه‌های کتابخوان کارگاه‌های آموزشی امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد و دستگاه‌های عضو این ستاد باید نسبت به شناسایی و معرفی مربیان خود اقدام کنند.

دوست‌محمدیان با بیان اینکه مربیان این طرح باید حداقل 40 نفر از مربیان دیگر را آموزش دهند، گفت: هر باشگاه می‌تواند حداقل هشت و حداکثر 14 عضو داشته باشد و هر باشگاه با تعیین یک نام برای خود می‌تواند اقدام به ثبت باشگاه خود در سامانه کشوری کند.
 
 
رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به تشکیل باشگاه‌های کتابخوان در این استان در سال گذشته بر توسعه فعالیت دستگاه‌های عضو این ستاد تاکید کرد و خواستار جذب بیشتر افراد کودک و نوجوان به این باشگاه‌ها شد.

بر اساس همین گزارش در این نشست که ابوالفضل صادقی‌نژاد معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای این اداره‌کل نیز حضور داشت سایر اعضا به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداختند و در پایان مصوب شد از اعضای باشگاه‌های کتابخوان سال گذشته توسط دستگاه‌های مختلف تجلیل شود و امسال با توجه به شیوع کرونا بیشتر کتاب‌های صوتی، آوا و دیجیتال که دسترسی به آن برای اعضای باشگاه‌های کتابخوان آسان باشد توسط تهران معرفی شود.

ستاد هماهنگی جام باشگاه‌های کتابخوان کودک و نوجوان متشکل از نمایندگان ادارات آموزش و پرورش، کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بهزیستی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است و در این نشست مصوب شد تا نمایندگان کمیته امداد و سپاه پاسداران نیز در نشست‌های آینده شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها