جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
راه‌یابی پنج شهرستان استان گلستان به مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور

پس از اعلام فراخوان در تابستان ۱۳۹۸ و اعلام آمادگی ۳۶۷ شهر کشور برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر؛ سرانجام اسامی شهرهای راه‌یافته به مرحله نهایی مشخص شد و پنج شهرستان استان گلستان به این مرحله راه یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، پس از اعلام فراخوان در تابستان ۱۳۹۸ و اعلام آمادگی ۳۶۷ شهر برای مشارکت در این طرح، کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری هر شهر و رئیس انجمن فرهنگی و هنری همه شهرهای شرکت‌کننده در ۳۱ مرکز استان با بیش از 2400 ساعت برای 1200 نفر برگزار شد.

بعد از برگزاری کارگاه‌ها شهرها برنامه‌های خود را همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال کردند که پس از چند مرحله داوری 129 شهر در 9 حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند.

در میان 129 شهر منتخب نهایی، از سوی دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، شهرستان گرگان در حوزه هنرهای نمایشی و ادبیات، گنبدکاووس در موسیقی، مینودشت در صنایع‌دستی و سنتی و هنرهای تجسمی، بندرگز در هنرهای نمایشی و آق‌قلا در مد و لباس معرفی شدند.

لازم به ذکر است که شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری ازجمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها