چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
«رسانه و فریب‌کاری» منتشر شد

کتاب «رسانه و فریب‌کاری» با تحلیل زمینه‌ها و عوامل فریب‌کاری در رسانه و راهکارهای برون‌رفت، به قلم فائزه تقی‌پور منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، روح‌اله بابایی؛ رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد: فریب‌کاری در رسانه، موضوعی فراتر از اتهام است و بحث درباره آن در علومی ازجمله ارتباطات، مطالعات فرهنگی، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، سیاست یا مدیریت رسانه بسیار چالش‌برانگیز و حساس است.
 
وی با بیان این‌که کمتر متخصص رسانه‌ای به این موضوع اعتقاد دارد که رسانه‌ها فریب‌کار هستند، افزود: این افراد معمولاً در نگاهی آزاداندیشانه، رسانه را نهادی مستقل و مردمی یا اطلاع‌رسان معرفی می‌کنند، اما تکنیک‌های اقناع و تأثیرگذاریِ حداکثری یا تمایل به نفوذ رسانه‌ای صاحبان اقتصاد و سیاست، تأییدکننده فرایندها و رویکردهایی است که فریب‌کاری رسانه را نشان می‌دهند.
 
رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ادامه داد: فریب‌کاری رسانه موضوعی چالش‌برانگیز بوده و جای تحلیل و بحث دارد تا اینکه نه براساس نگاهی پیش‌داورانه، بلکه براساس دلایل علمی و منطقی، ریشه‌های آن‌را بررسی کنند.
 
بابایی تأکید کرد: «فریب‌کاری و رسانه» کتابی است که برای نخستین‌بار وارد این جدال علمی شده و این مسأله را از زوایای گوناگون براساس مطالعات انتقادی در رسانه، بررسی کرده است.

نخستین‌ چاپ کتاب «فریب‌کاری و رسانه» تألیف فائزه تقی‌پور در 536 صفحه با شمارگان 500 نسخه به بهای 47 هزار تومان به همت پژوهشکده الهیات و خانواده تولید و از سوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها