سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
دومین دوره جایزه ادبی «حسین جلال‌پور» در گناوه برگزار می‌شود

دومین دوره جایزه ملی غزل به‌نام زنده‌یاد «حسین جلال‌پور» با محوریت غزل پیش‌رو به همت خانواده و دوستان این شاعر در گناوه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، شورای سیاستگذاری جایزه ملی مستقل غزل حسین جلال‌پور، به‌پاس سه دهه حضور تاثیرگذار این شاعر و پژوهشگر فقید خطه جنوب کشور در عرصه غزل پیش‌رو ایران، دومین دوره این جایزه را به همت خانواده و دوستان وی در زادگاهش بندر گناوه، برگزار می‌شود.

با انتخاب شورای سیاست‌گذاری این رویداد ملی، حسن فرهادی به‌عنوان دبیر دومین دوره جایزه ملی مستقل غزل حسین جلال‌پور معرفی شد و این جایزه فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد.

بر اساس این خبر، فراخوان دومین جایزه غزل حسین جلال‌پور هفته پایانی شهریورماه جاری منتشر می‌شود و آغاز ارسال آثار به این رویداد نیز از هفته اول مهرماه آغاز خواهد شد. همچنین آیین پایانی جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور دی‌ماه ۹۹ برگزار خواهد شد.

یادآوری می‌شود، حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد. او از شاعران موفق جریان دهه هفتاد غزل بود و مجموعه «کلاغ بعد از باغ» او یکی از کتاب‌های برجسته این جریان به‌شمار می‌رود. جلال‌پور مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به‌عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت. «تصحیح دیوان محمدخان دشتی» و «تصحیح دیوان خواجوی کرمانی» از آثار اوست. از جلال‌پور، نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری به جا مانده است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج- بوشهر درگذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها