یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
«کانت و مسئله متافیزیک» به زودی منتشر می‌شود

کتاب «کانت و مسئله متافیزیک» نوشته «مارتین هایدگر»، ترجمه «مهدی نصر» به زودی از سوی انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری پگاه روزگار نو منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «کانت و مسئله متافیزیک» نوشته «مارتین هایدگر»، ترجمه «مهدی نصر» به زودی از سوی انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری پگاه روزگار نو منتشر می‌شود.

کتاب «کانت و مسئله متافیزیک» به قلم «مارتین هایدگر»، با ترجمه «مهدی نصر» در 420صفحه در آستانه انتشار و عرضه در بازار نشر قرار دارد.

کتاب پیش رو، جلد سوم از مجموعه آثار هایدگر، منتشرشده در سال 1929 است و اثری برجسته در دوره نخست تفکر هایدگر به شمار می‌آید. بسیاری از مفسرین، آن را قسمتی مهم از بخش دوم «هستی و زمان» می‌دانند که هرگز با عنوان هستی و زمان2 نگاشته نشد. آنطور که در فقره هشتم هستی و زمان می‌خوانیم، تفکرات سه شخصیت فلسفه غرب «دکارت»، «ارسطو» و «کانت»، نقشی اصلی در این‌بخش نگاشته‌نشده ایفا می‌کنند. در این میانه، گام نخست، «آموزه کانت درباره شاکله‌مندی و زمان به‌مثابه مرحله مقدماتی بسامسئله زمان‌مندی» بوده است. موضوع کتاب کانت و مسئله متافیزیک هم همین است. از این رو، این کتاب پیوندی تنگاتنگ با هستی و زمان دارد.

نشر پگاه روزگار نو با توجه به تاریخ و فلسفه رشته‌ها و حوزه‌های علوم، با نگاهی کل‌نگر، علوم انسانی را در بستر تاریخی و در نسبت با سیاست و حل مسائل اجتماعی مورد توجه قرار داده است. جایگاه رشته‌ها در کلیت علوم انسانی، تاریخ شکل‌گیری، پیدایش و تکوین علوم، تأثیر و تأثر متفکرین بر هم، منابع اصلی و مروری، ارتباط میان آن‌ها و تناسب اثر با فضای علمی کشورمان، سیر تولید و عرضه کتاب‌های پگاه روزگار نو را شکل می‌دهد.

در چکیده این کتاب آمده است: «تفسیر هایدگر از کانت، درخشان و بسیار بحث‌برانگیز است و تنگناهای کانت‌پژوهی متعارف را از هم دریده است. متفکر اصیل همیشه در حال گفت‌وگو با فلاسفه مهم قبلی است. اما مواجهه هایدگر با کانت، انقلابی است. او کانت را نه فیلسوفی معرفت‌شناس، بلکه اندیشمندی به دنبال شالوده‌گذاری متافیزیک و بنیانی استوار برای متافیزیک یعنی قوام هستی هستندگان قلمداد می‌کند که نهایتا مسیری به جز تحلیل پدیدارشناسانۀ دازاین پیشاروی او نیست.»

این اثر که دارای 5‌ بخش و 6ضمیمه است، به زودی در تیراژ ۵۰۰ نسخه از سوی نشر پگاه روزگار نو در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها