شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی منطقه‌ای شمال‌غرب کشور فراخوان داد

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از انتشار فراخوان سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی منطقه‌ای شمال غرب کشور (یادمان مجید واحدی‌زاده) ویژه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، گیلان و اردبیل خبر داد.

غریب منوچهری، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، ضمن اعلام این خبر گفت: با گذشت 3 سال از درگذشت مجید واحدی‌زاده، هنرمند فقید اردبیلی و برگزاری 2 دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی استانی با نام وی، شورای سیاست‌گذاری این برنامه مصمم شد امسال این مسابقه را به‌صورت یک جشنواره منطقه‌ای برای هنرمندان و نویسندگان استان‌های شمال غرب کشور (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، گیلان و اردبیل) در دو بخش آزاد و نوقلمان برگزار کند.

وی افزود: این رویداد با همکاری و مشارکت گروه تئاتر فروغ اردبیل با مشارکت و همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل، انجمن هنرهای نمایشی استان، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل شکل می‌گیرد.

منوچهری اضافه کرد: تقویت بنیان نمایشنامه‌نویسی، بازکاوی و بازشناسی آثار و اندیشه‌های تئاتری هنرمند فقید مجید واحدی زاده، تشویق هنرمندان و نمایشنامه‌نویسان به خلق و تولید آثار و نمایشنامه‌های جدید، ارج نهادن و شناختن استعدادهای جوان و جدید، از جمله اهداف جشنواره برشمرده شده و مفهوم و فرهنگ شهر و شهرنشینی و حقوق شهروندی، چهل سال تداوم پایداری (به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس) و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، از موضوعات دارای اولویت آن است.

وی ادامه داد: سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی مجید واحدی‌زاده به‌صورت رقابتی برگزار می‌شود و نمایشنامه‌نویسان منطقه شمال غرب کشور می‌توانند متقاضی حضور در این جشنواره بوده، آثار خود را با موضوع آزاد به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال کنند.

به گفته معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، هر نمایشنامه‌نویس با ارسال حداکثر دو اثر می‌تواند در جشنواره شرکت کند و فقط نمایشنامه‌هایی که تاکنون در مسابقات نمایشنامه‌نویسی حائز رتبه نشده و به چاپ نرسیده باشند، پذیرفته می‌شوند؛ بر این اساس، چنانچه در هر مرحله‌ای مغایرتی با این شرایط اثبات شود، دبیرخانه جشنواره، نمایشنامه موردنظر را حذف خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در هر دو بخش آزاد و نوقلمان، سه اثر برگزیده از سوی هیئت داوران انتخاب شده و علاوه بر اینکه در آیین پایانی با تقدیم دیپلم افتخار، لوح سپاس و هدیه نقدی از آنان تقدیر می‌شود، آثار منتخب نیز به چاپ خواهد رسید.

منوچهری گفت: آخرین‌مهلت دریافت آثار اول اسفندماه 1399 بوده و در فروردین‌ماه 1400، هم‌زمان با سالروز تولد مرحوم مجید واحدی‌زاده مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

بنا بر این گزارش، برای شرکت در سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی منطقه‌ای شمال غرب کشور یادمان مجید واحدی‌زاده، تکمیل فرم تقاضای حضور در جشنواره، ارسال فایل  Pdf و Word متن نمایشنامه، یک قطعه عکس نمایشنامه‌نویس به‌صورت فایل JPEG و خلاصه سوابق وی به نشانی الکترونیکی artmadjid45@gmail.com یا واحد هنرهای نمایشی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل الزامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها