پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
مسابقه کتابخوانی از کتاب «ماجرای عجیب یک جشن تولد» برگزار می‌شود

مسابقه کتابخوانی «تا اربعین عاشقی» با محوریت کتاب «ماجرای عجیب یک جشن تولد» نوشته جواد کلاته عربی توسط نشر ۲۷ بعثت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مسابقه کتابخوانی «تا اربعین عاشقی» با محوریت کتاب «ماجرای عجیب یک جشن تولد» نوشته جواد کلاته عربی از اول محرم ۹۹ تا اربعین درباره زندگی شهید مدافع حرم، مهدی ثامنی‌راد توسط نشر ۲۷ بعثت برگزار می‌شود.
 
از بین شرکت‌کنندگان در این مسابقه، هر ۱۰ روز یک‌بار قرعه‌کشی انجام می‌شود و به ۸ نفر، بسته کتابی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان و ۱۰۰ هزار تومان وجه نقد اعطا خواهد شد.
 
علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه کتابخوانی می‌توانند به صفحه اینستاگرام به نشانی Shahidmahdisamenirad.ir@  مراجعه کنند.
 
کتاب «ماجرای عجیب یک جشن تولد» شامل خاطرات و زندگی مستند شهید مهدی ثامنی‌راد، از شهدای مدافع حرم است که در حلب به شهادت رسید. این کتاب دارای ۱۷ فصل و ۳۴۰ صفحه است که تا اواسط آن به دروان کودکی، فعالیت‌های شهید در مسجد و پایگاه بسیج، خواستگاری و ازدواج وی پرداخته است که جذابیت‌های خاصی برخوردار است، در حقیقت فصل‌های ابتدایی کتاب «ماجرای عجیب یک جشن تولد» نگاهی به زندگی شخصی و خانوادگی شهید ثامنی‌راد دارد. اما آنچه در کتاب «ماجرای عجیب یک جشن تولد» از اهمیت بیشتری برخوردار است، نیمه دوم کتاب بوده که به روایت جنگ و زندگی این شهید بزرگوار در سوریه می‌پردازد.
 


در معرفی این کتاب آمده است: «مهدی ثامنی‌راد متولد سال 1361 در ورامین بود که تا مقطع کارشناسی تحصیل کرده بود و در ورامین زندگی می‌کرد. ماجرای مهدی از زمانی رقم خورد که با همان تیپ لاتی‌اش وارد مسجد مهدیه و پایگاه بسیج می‌شود. زمان می‌گذرد. کم‌کم تغییرات محسوسی در تیپ ظاهری و اخلاق مهدی رخ می‌دهد. مهدی رشته معارف را در دانشگاه رها می‌کند و بالاخره حرف دلش را گوش می‌دهد. به دانشگاه افسری امام حسین(ع) می‌رود و پاسدار می‌شود. در تیپ امنیتی آل محمد تهران به یک تک‌تیرانداز و فرمانده قابلی تبدیل می‌شود. سال 93  مهدی راهی کشور عراق می‌شود و در یک عملیات بزرگ و مهم شرکت می‌کند. عملیاتی که باعث تأمین امنیت راهپیمایی اربعین همان سال در شمال شرقی کربلا منجر می‌شود. سال بعد مهدی به سوریه می‌رود و در مجموعه عملیات‌های محرم شرکت می‌کند. او در این عملیات به عنوان فرمانده دسته اعزام می‌شود و با توانایی بسیاری که از خودش نشان می‌دهد، نظر فرمانده سخت‌گیر لشکر 27 محمدرسول الله(ص) سردار شهید حسین اسداللهی را به شدت به خود جلب می‌کند.
 
سردار اسداللهی در اعزام بعدی در آبان 94 مهدی را به عنوان فرمانده یک محور پدافندی منصوب می‌کند. وقت عملیات فرا می‌رسد. مهدی از محور پدافندی فراخوانده می‌شود و به عنوان فرمانده تیم اصلی حمله به روستای هوبر عمل می‌کند. 22 بهمن 94 فرا می‌رسد. ماجرای عجیب یک جشن تولد رخ می‌دهد. آری؛ تاریخ زمینی شدن و آسمانی شدن مهدی در یک روز رقم می‌خورد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها