چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی» به چاپ دوم رسید

کتاب سلوک در مکتب سلیمانی اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد رودگر در کمتر از یک ماه به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ نکته قابل توجه کتاب این است که خاطره‌نویسی نیست، و با رنگ و بوی دیگری که معمولاً در باب زندگی‌نامه‌ها یا زیست‌نامه‌ها نوشته می‌شود، توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد رودگر به رشته تحریر درآمده است.

کتاب بابی جدید در پژوهش و نگارش کتب درباره بزرگان اهل معنا و معنویت و صاحبان مکتب در  این دوره و زمانه باز کرده و نشان می‌دهد که درطول خاطره‌نگاری‌های متعارف و بسیار ضروری، بایسته است به تبیین و تحلیل و بلکه بالاتر تعلیل حیات مردانِ خدا چون سردار سلیمانی اهتمام ورزید تا مکتب او را در همه ابعاد و عرصه‌ها معرفی کرد و جامعه امروز و فردا را با مکتبشان آشنا نمود. آری مکتب امثال شهید حاج قاسم سلیمانی دارای مبانی، مولفه‌ها، شاخص‌ها و کارکردهایی است که شایسته است درست و دقیق تبیین شود تا امکان تحریف مکتب سلیمانی وجود نداشته باشد.

در مجموع یکی از مهم‌ترین امتیازهای کتاب این است که فتح بابی در ورود به عرصه «جهاد تبیینی» مکتب سازنده، سوزنده، پویا و پایای سپهبدِ شهیدسلیمانی است و افق نوینی را حتی در خاطره‌نگاری‌های زیست جهادی‌اش گشوده و روشِ تحلیل و تعلیل سبکِ زندگی انقلابی تمام عیار و تمدن‌ساز آن مرد اهل صبر و بصیرت، شکر و شکیبایی و سکوت و سخن معنادار وشجاعت و شهامت روشمند و حیات ولایی معطوف به حیات طیبه را کلید زد.

کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی» در 264 صفحه با شمارگان 1000 جلد به بهای 37هزار تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و موسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر منتشر شده است.

علاقمندان برای آشنایی هرچه بیشتر با محتوای کتاب و مطالعه مقدمه می‌توانند به لینک زیر مراجعه نمایند.
http://poiict.ir/15415/
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها