سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
مسابقه دلنوشته «اگر در کربلا بودم...» در زنجان برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: به‌مناسبت ماه محرم و در راستای پاسداشت مقام شهدای کربلا، مسابقه دلنوشته «اگر در کربلا بودم...» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، همزمان با ایام عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) برنامه‌های مختلفی از سوی حوزه هنری استان با بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندگان، نویسندگان و شعرا در حال اجراست.

ازجمله برنامه‌های حوزه هنری در این ایام، برپایی خیمه هنرمندان و نویسندگان است که به‌صورت مجازی به مدت 5 شب اجرایی شد.

در همین راستا مستند ۶ قسمتی با عنوان «حبیب» که به معرفی شعرای فقید آئینی مطرح استان می‌پردازد توسط حوزه هنری استان زنجان نیز تولید شده است.

از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در این ایام برگزاری مسابقه دلنوشته «اگر در کربلا بودم...» است که به‌تازگی فراخوان آن منتشر شده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان در این باره به خبرنگار ایبنا گفت: فراخوان مسابقه دلنوشته «اگر در کربلا بودم...» با محوریت حضور قلبی در واقعه کربلا و عاشورا منتشر شده است.

امیر نعمتی گفت: فراخوان دلنوشته «اگر در کربلا بودم...» با موضوعات صبر و مقاومت، کودکان و عاشورا، شجاعت و مبارزه، ایثار و تلاش جهادگونه، زنان و عاشورا، کرامات حضرت عباس (ع)، مصائب حضرت زینب (س) حماسه عظیم پیاده روی اربعین و یوم‌العباس منتشر شده است.

وی به اهداف برگزاری این مسابقه نیز اشاره کرد و افزود: احیای فرهنگ عاشورایی، ثبت احساسات و اندیشه‌های جوانان دینمدار استان و الگوپذیری هر چه بیشتر از پایداری و مقاومت شخصیت‌های والامقام روز عاشورا از اهداف برگزاری این مسابقه است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه آغاز پذیرش آثار از دهم شهریور آغاز شده است، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار 27 مهرماه تعیین شده است.

علاقمندان برای شرکت در این فراخوان، می‌توانند آثار خود را در قالب دلنوشته در اندازه کاغذ A4 حداقل ۱۰ و حداکثر در ۱۵ سطر با درج مشخصات فردی، تلفن همراه و ثابت به‌صورت کامل تا پایان وقت اداری 27 مهرماه سال جاری از طریق پست الکترونیکی Artzanjan.pr@gmail.com ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها