سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
«اخلاق تبلیغ دین» منتشر می‌شود  

کتاب «اخلاق تبلیغ دین» به قلم مهدی احمدپور منتشر خواهد شد. اخلاق تبلیغ دین در آموزه‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام در عرصه‌های حیات شخصی و حیات اجتماعی از محورهای مهم این کتاب است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «اخلاق تبلیغ دین؛ منشور اخلاقی مبلغان در سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام» یکی از تازه‌ترین آثار پژوهشکده اخلاق و معنویت به قلم حجت‌الاسلام مهدی احمدوند است. این اثر، پژوهشی کیفی است که در آن، اطلاعات گردآوری شده از راه‌های تجربه، مشاهده و عمدتا مطالعه منابع دینی، با استفاده از روش‌های توصیفی و تحلیلی، پردازش و جمع‌بندی گردیده است.
 
در زمینه استخراج نحوه تبلیغ دین با استفاده از آموزه‌های اهل‌بیت(ع)، کتاب‌ها و مقالات متعددی نوشته شده، اما از ویژگی‌ها و وجوه تمایز اثر حاضر در مقایسه با دیگر آثار این حوزه می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ نخست اینکه درس‌های مربوط به نحوه مطلوب تبلیغ دین را از منظر اخلاقی مورد بررسی قرار داده است. دوم ویژگی کتاب این است که تنها به ذکر اصول اخلاقی تبلیغ دین اکتفا نکرده، بلکه نمونه‌های عملی درس‌های اخلاقی مزبور را نیز در هر مورد از منابع تاریخ و سیره معصومین علیهم‌السلام استخراج و ارائه کرده است.
 
سومین ویژگی کتاب این است که پژوهشگر به هدف کاربردی‌کردن نتایج به‌دست‌آمده برای مبلغان امروزی و با الهام از مباحث جدید اخلاق کاربردی ـ علاوه بر ذکر اصول اخلاقی تبلیغ دین و ذکر نمونه‌های عملی آن‌ها که در زمان اهل‌بیت (ع) تحقق یافته ـ به دنبال ذکر جزئیات و تطبیق آن کلیات بر مصادیق امروزی آن‌ها و اصطلاحا ارائه کدهای اخلاقی تبلیغ دین هم بوده است.
 
«کلیات و اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع»،‌ «جایگاه تبلیغ دین در فرهنگ اسلامی»، «جایگاه اخلاق در تبلیغ دین»، «اخلاق تبلیغ دین در آموزه‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام در عرصه حیات شخصی»، «اخلاق تبلیغ دین در آموزه‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام در عرصه حیات اجتماعی» عنوان فصل‌های این کتاب است.
 
نخستین چاپ کتاب «اخلاق تبلیغ دین؛ منشور اخلاقی مبلغان در سیره اهل‌بیت (ع)» در 225 صفحه با قطع رقعی، به‌زودی از سوی مرکز چاپ و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، روانه بازار نشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها