سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ همان‌طور که می‌دانید قیمت بلیط هواپیما تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. به همین دلیل است که نرخ بلیط هواپیما یک مبدا خاص به مقاصد مختلف، متفاوت است و هر ایرلاین بلیط خود را با قیمتی مشخص به فروش می‌رساند. اما در این میان چه عواملی بیش از همه بر روی نرخ بلیط هواپیما داخلی تاثیر می‌گذارند؟ برای یافتن پاسخ تنها کافی است تا با قاصدک 24 در ادامه این مطلب با عنوان «عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط هواپیما اصفهان» همراه باشید.

میزان گردشگر پذیر بودن هر شهر و تاثیر آن بر قیمت بلیط هواپیما

شاید به این موضوع توجه نکرده باشید اما قیمت بلیط هواپیما شما به اینکه مقصدی که در نظر دارید تا به آن سفر کنید، تا چه اندازه گردشگر پذیر است یا نه هم بستگی دارد. به‌طور مثال شهر ایلام با اینکه شهری خوش آب و هوا است و جاذبه‌های گردشگری خودش را نیز دارد در مقایسه با شهر اصفهان، کمتر مقصد سفر گردشگران قرار می‌گیرد. چرا که تعداد جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اصفهان نسبت به بسیاری از شهرهای ایران بیشتر است. جاذبه‌هایی که از آن‌ها در کتب و اسناد بسیاری نام برده شده و در سراسر جهان شناخته شده‌اند. همین امر نیز موجب می‌شود تا این شهر علاوه بر گردشگران خارجی، میزبان بسیاری از مسافران ایرانی نیز باشد. در واقع میزان تقاضای زیاد برای خرید بلیط هواپیما اصفهان و سفر به این شهر تا اندازه زیادی به گردشگر پذیری بالای این شهر باز می‌گردد که همین موضوع نیز بر روی قیمت بلیط هواپیما اصفهان تاثیر می‌گذارد.


فاصله میان مبدا و مقصد و قیمت‌های متفاوت بلیط هواپیما

همان‌طور که گفتیم قیمت بلیط هواپیما از شهرهای گوناگون به یک مقصد خاص متفاوت است. بر این اساس اگر شما بلیط هواپیما اصفهان را از مبدا تهران خریداری کنید، قیمت آن با بلیطی که آن را از مبدا زنجان خریداری کرده اید، متفاوت است. این امر به این دلیل است که فاصله مبدا و مقصد، یکی از عواملی است که بر روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر می‌گذارد. به همین خاطر گاهی مسافران ترجیح می‌دهند تا با خرید یک بلیط اتوبوس یا با استفاده از خودروی شخصی خود به شهری در نزدیکی مبدا اولیه سفر کنند و از آنجا با هواپیما عازم مقصد سفر خود شوند. البته در این میان باید تمامی هزینه‌ها به درستی بررسی شود تا اگر این کار صرفه اقتصادی داشت، مسافر به صورت ترکیبی راهی مقصد خود شود. البته ناگفته نماند که به طور معمول خرید بلیط هواپیما خارجی به این روش مقرون به صرفه تر است به همین خاطر در خرید بلیط هواپیما اصفهان اغلب چنین روندی اتفاق نمی‌افتد.

برند شرکت هواپیمایی در قیمت بلیط هواپیما اصفهان موثر است

شاید تصور کنید که نوع ایرلاین در قیمت بلیط هواپیما تاثیری ندارد اما بد نیست بدانید که به طور معمول قیمت بلیط هواپیمای ایرلاین‌های معروف گران تر است. به طور مثال قیمت بلیط هواپیما ماهان در مقایسه با ایرلاین سپهران برای شهر اصفهان بیشتر است. این امر به این دلیل است که هواپیمایی ماهان در ناوگان پروازی خود تعداد هواپیماهای بیشتری را در اختیار دارد و می‌تواند انواع مختلفی از این هواپیماها را در این مسیر پروازی به کار بگیرد. بنابراین طبیعی است که قیمت بلیط هواپیما آن با توجه به نوع هواپیما تغییر کرده و در مواقعی با قیمت بیشتری نسبت به رقبا به فروش برسد. البته ناگفته نماند که تنوع هواپیما در یک مسیر پروازی می‌تواند موجب تنوع نرخی هم در این مسیر شده و به مسافران قدرت انتخاب بیشتری برای خرید بلیط هواپیما بدهد.
 

 
فصل سفر و نوسان قیمت‌های بلیط هواپیما

برای شهرهایی نظیر اصفهان که میزان گردشگر پذیری آنها زیاد است و مسافران در پیک سفر بیشتر به آن‌ها سفر می‌کنند معمولاً فصل سفر نیز در قیمت بلیط ارائه شده موثر است. بدین ترتیب اگر مسافری بخواهد بلیط هواپیما اصفهان را در ایام نوروز خریداری کند به طور معمول باید پول بیشتری را برای آن بپردازد. در حالی که قیمت بلیط هواپیما اصفهان در دو فصل سردتر سال یعنی پاییز و زمستان کمتر است چرا که تعداد کمتری از مسافران خواهان سفر به اصفهان در این فصول هستند.

قیمت متفاوت در خرید آنلاین و حضوری بلیط هواپیما اصفهان

گاهی وب سایت‌های ارائه دهنده خدمات سفر و گردشگری نظیر قاصدک 24 برای جذب مخاطب بیشتر، قدردانی از مسافران، برگزاری جشنواره و... انواع بلیط سفر ارائه شده در سامانه خود نظیر بلیط قطار و اتوبوس را با تخفیف به فروش می‌رسانند. این امر موجب می‌شود مسافری که بلیط هواپیما اصفهان خود را به صورت آنلاین خریداری می‌کند در مقایسه با مسافری که همان بلیط را به صورت حضوری می‌خرد، هزینه کمتری را بپردازد. علاوه بر این، کسی که راه آنلاین را برای خرید بلیط سفر خود انتخاب می‌کند، می‌تواند در مدت زمانی کوتاه، قیمت انواع بلیط را بررسی کرده و در نهایت بلیط هواپیمایی را خریداری کند که تناسب بیشتری با بودجه مورد نظرش برای سفر دارد. از این رو خرید اینترنتی بلیط هواپیما اصفهان از هر نظر مقرون به صرفه تر از خرید حضوری این بلیط است.

در پایان یادآور می‌شویم که مسافران محترم برای خرید آنلاین بلیط هواپیما اصفهان و انواع بلیط اتوبوس و قطار در سریع‌ترین زمان می‌توانند به وب سایت قاصدک 24 مراجعه نمایند. البته این مجموعه با ارائه اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 این امکان را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است که بتوانند بلیط مورد نظر خود را با استفاده از تلفن همراه هوشمند خود خریداری نموده و از تخفیفات در نظر گرفته شده برای خرید از اپلیکیشن نیز استفاده نمایند. کاربران محترم برای این کار تنها کافی است به کافه بازار مراجعه نمایند و نسخه اندروید این برنامه را دانلود کرده و روی تلفن همراه خود نصب کنند.

برگرفته از:
قیمت بلیط هواپیما قاصدک 24

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها