دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
شهر قره‌بلاغ نخستین بار صاحب یک کتابخانه عمومی شد

کتابخانه عمومی شهدای اینالو در شهر فاقد کتابخانه قره‌بلاغ فسا، همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شهدای اینانلو، ضمن تبریک هفته دولت و تشکر از خانواده شهید ابراهیم دوگانی جهت اهدای ساختمان کتابخانه، عنوان کرد: خوشبختانه این کتابخانه در یک منطقه محروم و کم‌برخوردار افتتاح شده که می‌تواند در ارتقای فرهنگ این منطقه بسیار اثرگذار باشد.
 
منوچهری با بیان اینکه وظیفه و تلاش این اداره کل این است که استانداردهای توسعه و عدالت اجتماعی را در زمینه کتاب و کتابخوانی ارتقا دهد، گفت: در دولت تدبیر و امید توجه نهاد در بحث احداث و تجهیز کتابخانه در مناطق محروم، روستایی و کم‌برخوردار و شهرهای فاقد کتابخانه متمرکز شده و به طور جدی این هدف را دنبال می‌کنیم و باید به سمت برقراری عدالت اجتماعی و فرهنگی پیش برویم و تلاش می‌کنیم استانداردها و شاخص‌های کتابخوانی را در استان به سطح مطلوب برسانیم.
 
وی یادآوری کرد: با توجه به اهتمام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای راه اندازی کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه همه تلاش‌ها بکارگرفته شد تا شهر قره بلاغ از جمله شهرهای فاقد کتابخانه استان فارس، صاحب کتابخانه شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به اینکه نهمین کتابخانه عمومی شهرستان فسا افتتاح شد، گفت:  2 پروژه کتابخانه دیگر در این شهرستان در دست اقدام است که امیدواریم به زودی به بهره‌برداری برسد.
 
وی در ادامه گفت: ساختمان کتابخانه عمومی شهدای اینالو قره بلاغ  با زیربنای ۲۵۰ مترمربع شامل مخزن با ۴هزار جلد کتاب، سالن مطالعه، بخش کودک، بخش نشریات، بخش کتابداری و اداری است و به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس تجهیز شده است.
 
حسین آرگیو فرماندار ویژه فسا نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه، کتابخانه یادشده برای ساکنان منطقه ماندگار و برای خانواده شهید‌هادی دوگانی باقیات و صالحات خواهد بود، گفت:  حق انتفاع و بهره‌برداری از ساختمان کتابخانه، از سوی خیر نیک‌اندیش خانواده شهید ابراهیم دوگانی به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار شده و شهرداری قره‌بلاغ در تجهیز آن کمک زیادی کرده‌ است.
 
در پایان این مراسم لوح سپاس از سوی علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌هادی دوگانی به نمایندگی از خانواده شهید ابراهیم دوگانی تقدیم شد.

در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهدای اینالو در شهر فاقد کتابخانه قره‌بلاغ فسا، حجت الاسلام و المسلمین‌ هادی صدیق، امام جمعه، علی‌محمد بلاغی، بخشدار، عباس جوکار شهردار،‌ هادی دوگانی رئیس شورای شهر قره‌بلاغ، محمدحسین فیروزی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا، خانواده شهید ابراهیم دوگانی و جمعی از مسئولین و مردم حضور داشتند.
 
یادآور می‌شود، شهر قره بلاغ با جمعیت بیش از ۷۰۰۰ نفر و بافت جمعیتی جوان در فاصله ۵۵ کیلومتری فسا قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها