شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
خراسان رضوی جزو پرفروش‌ترین استان‌های کشور در تابستانه کتاب بود

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، با بیان اینکه این استان از فعال‌ترین استان‌های کشور در «تابستانه کتاب 99» بود، مجموع فروش طرح را در خراسان رضوی بیش از یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) با اشاره به پایان اجرای طرح تابستانه کتاب پس از ۱۲ روز فعالیت در سراسر کشور، گفت: در این دوره با مشارکت گسترده مردم کتابخوان و فرهیخته استان، خراسان رضوی به عنوان یکی از فعال‌ترین و پرفروش‌ترین استان‌های کشور برای چهارمین دوره پیاپی معرفی شد.
 
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: ۸۲ کتابفروشی از سراسر استان در این دوره از طرح شرکت کردند که از این تعداد، ۶۳ کتابفروشی مربوط به مشهد و ۱۹ کتابفروشی هم مربوط به شهرستان‌ها بود.
 
وی اظهارکرد: یارانه اختصاص یافته به استان خراسان رضوی در طی طرح با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم در چند نوبت افزایش یافت و در نهایت به 3 میلیارد و 500 میلیون ریال رسید که مبلغ 3 میلیارد و 406 میلیون و 181 هزار و 714 ریال آن مصرف شد.
 
تحفه‌گر گفت: کل فروش استان در انتهای طرح تابستانه کتاب 19 میلیارد و 11 میلیون و 12 هزار و 95 ریال بوده و تعداد 55 هزار و 335 جلد کتاب در طی این مدت کوتاه به فروش رسید که آمار بی‌نظیری را در حوزه کتاب و کتابخوانی استان رقم زده است، بیشترین فروش در طرح تابستانه کتاب ۹۹ به ترتیب مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون و 520 هزار و 103 ریال، یک میلیارد و 410 میلیون و 274 هزار و 500 ریال و 729 میلیون و 875 هزار و 500 ریال بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها