پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
شعر بانوان نسل سوم و چهارم انقلاب بسیار خواندنی است

مجید شرافت، شاعر آئینی در سومین محفل ادبی پروین اعتصامی با عنوان «زیر یک سقف» درباره شعر بانوان نسل سوم و چهارم گفت: عاشقانه‌های خانوادگی و پاکی که در این سال‌ها منتشرشده، بسیار خواندنی و جذاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، به همت محفل ادبی پروین اعتصامی اداره کل کتابخانه های عمومی و بنیاد نخبگان استان نشست تخصصی شعر با عنوان «زیر یک سقف» با محوریت خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در فضای مجازی برگزار شد.
 
مجید شرافت، شاعر درباره وضعیت شعر بانوان نسل دوم و سوم انقلاب، گفت: در شعر بانوان به‌ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی رگه‌های تازه‌ای وجود دارد که نکات بسیار خوب و کلیدی را مطرح می‌کند. عاشقانه‌های خانوادگی و پاکی که در این سال‌ها منتشرشده، بسیار خواندنی و جذاب است.
 
وی بر اهمیت و جایگاه شعر آئینی تاکید کرد و یادآور شد: شاعران آئینی رسالت مهمی بر عهده‌ دارند و باید با اشعار خود در خدمت اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) باشند.
 
این شاعر جوان، نهضت حسینی و جایگاه آن را مورد اشاره قرارداد و بیان کرد: اگر سبک زندگی ما رنگ و بوی اربعین پیدا کند زمینه‌ساز ظهور می‌شود و زندگی زیبا و سعادتمندی را پدید می‌آورد.
 
عاطفه جوشقانیان، دبیر محفل ادبی پروین اعتصامی هدف از  ایجاد محفل را بهره‌مندی از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی و آشنایی اعضا با مفاخر ادبی و فرهنگی کشور معرفی کرد و افزود: در هر استان یک محفل ادبی با هدف رشد و شکوفایی استعدادهای نسل جوان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ایجاد شده‌است که در استان قم نیز این رخداد مبارک به‌تازگی شکل گرفته است.
 
دبیر محفل ادبی پروین اعتصامی، اضافه کرد: در این محفل از اهالی قلم قم که به‌تازگی وارد این حوزه شدند استفاده خواهیم کرد چراکه هدف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نهادینه‌سازی و غنای فرهنگی و ادبی هر استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها