سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
مجموعه شعر آیینی «سیب‌های سرخ معطر» در بوشهر رونمایی شد

مجموعه شعر آیینی «سیب‌های سرخ معطر» سروده «حسین دارند»، شاعر دشتستانی در آیینی به‌همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر شامگاه دوشنبه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، مجموعه شعر «سیب‌های سرخ معطر» پیش از این قرار بود بهمن‌ماه سال ۹۸ رونمایی شود که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا آیین رونمایی این اثر به تعویق افتاد.

حسین دارند، سراینده این مجموعه شعر در آیین رونمایی از این اثر گفت: مضامین اشعار این مجموعه آیینی است و با رویکردهای گوناگونسروده شده است.

این شاعر دشتستانی با اشاره به قالب و تعداد اشعار کتاب «سیب‌های سرخ معطر»، یادآور شد: قالب اشعار این‌ کتاب، متفاوت، ولی بیشترغزل است. این کتاب شامل ۴۵ شعر می‌شود که تاریخ سرودن آن‌ها نیز مشخص است.

وی به به نام انتخابی این اثر اشاره و تصریح کرد: معمولا نام کتاب باید با مضامین و محتوا، همخوانی و تناسب داشته باشد؛ به همین خاطر، چون سیب، از برترین میوه‌هاست و در ادبیات، سابقه و جایگاه خاصی دارد و همچنین، رنگ سرخ آن، تداعی خون و قیام است، عنوان «سیب‌های سرخ معطر» برای آن انتخاب شده است.

این شاعر با تقدیر از حوزه هنری استان بوشهر بیان کرد: مراحل چاپ این کتاب، به‌همت حوزه هنری انقلاب اسلامی انجام شده که به سهم خود، از همه دست‌اندرکاران چاپ این اثر تقدیر و تشکر می‌کنم.

این شاعر آیینی در پایان یادآور شد: کتاب «سیب‌های سرخ معطر» در ۱۲۵۰ نسخه و در ۸۴ صفحه به‌همت انتشارات سوره ماه منتشر شده است.

یادآوری می‌شود، حسین دارند متولد سال ۱۳۳۰در روستای جتوط از توابع بخش سعدآباد (استان بوشهر) و دانش‌آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی است. این شاعر تاکنون مجموعه غزل «یک سوره از شب‌های مهتابی»، مجموعه اشعار آیینی «تیغ و ابریشم»، گزیده شعر دفاع مقدس و پایداری شاعران استان بوشهر با عنوان «به تعبیر لاله‌ها» و گزیده سروده‌های عاشورایی شاعران استان بوشهر با عنوان «تلاوت لب‌های تشنه» راهی بازار کتاب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها