یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کتاب «قمقام زخار و صمصام بتار» در قم رونمایی و نقد می‌شود

نشست رونمایی و نقد و بررسی کتاب «قمقام زخار و صمصام بتار» با همکاری مراکز و نهادهای علمی در آستانه ماه محرم در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، مرکز حوزوی پژوهش‌های تاریخ اسلام در آستانه ماه محرم و سوگواری حضرت سیدالشهدا با همکاری مراکز و نهادهای علمی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی نشست رونمایی و نقد کتاب «قمقام زخار و صمصام بتار» برگزار می‌کند.
 
در این نشست که در سالن نشست مرکز حوزوی پژوهش‌های تاریخ اسلام برگزار می‌شود، آیت‌الله محمدهادی موسوی یوسفی غروی مدرس عالی حوزه و استاد تاریخ اسلام و حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی پیشوایی پژوهشگر و استاد تاریخ اسلام به عنوان مهمان به سخنرانی می‌پردازند.
 
در بخش دیگری از این برنامه حجت‌الاسلام و المسلمین رمضان محمدی مدیر گروه تاریخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و رئیس انجمن تاریخ پژوهان به‌عنوان منتقد با حضور محقق و پژوهشگر این اثر حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل هادی‌منش به نقد و بررسی کتاب خواهد پرداخت.
 
«قمقام زخار و صمصام بتار» به معنی «دریای آکنده و شمشیر برنده» مقتلی فارسی نوشته معتمدالدوله فرهاد میرزا پسر عباس میرزا ولیعهد فتحعلی شاه قاجار است. این کتاب به تفصیل، به شرح احوال امام حسین (ع) اعم از بیان حوادث و وقایع زمان تولد تا شهادت حضرت پرداخته و در سال ۱۳۰۳ قمری به قرائت روایی و تاریخی نگارش یافته است. نویسنده با نثر خاص دوره قاجار (نثر متکلف) واقعه کربلا پرداخته است.
  
یادآوری می‌شود زمان برگزاری این نشست دوشنبه 27 مرداد 99 ساعت 18:30 دقیقه عصر در سالن نشست مرکز حوزوی پژوهش‌های تاریخ اسلام واقع در خیابان دور شهر کوچه 15 پلاک 4 است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها