شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
اهدای 1400 جلد کتاب به 3 روستای دوستدار کتاب در فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از اهدای جایزه روستاهای دوستدار کتاب فارس توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اعلام این خبر گفت: در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور که هر سال برگزار می‌شود، صد میلیون ریال بن خرید کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روستاهای برگزیده اعطا می‌شود.
 
روح‌الله منوچهری ادامه داد: در ششمین دوره این جشنواره که در سال گذشته برگزار شد، روستای علویه بخش کردیان شهرستان جهرم در شمار 10 روستای برتر و  شهرک غدیر شهرستان داراب و روستای اکبرآباد شهرستان پاسارگاد در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب کشور در میان بیست روستای برگزیده قرار گرفتند.
 
وی تصریح کرد: یک بن صد میلیون ریالی خرید کتاب به هر کدام از این روستاها تعلق گرفته است که با آن تعداد 467 نسخه کتاب برای هر کتابخانه خریداری شده است. با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا کتاب‌های خریداری شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسته‌بندی شده و برای کتابخانه‌های عمومی این روستاها ارسال شد.
 
منوچهری با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: هدف این جشنواره حمایت از اقدام‌های انجام‌شده در روستاها و پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها، و معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی است که با مشارکت مردم و دستگاه‌های فعال در روستا انجام شده یا اجرای آن برای سال آینده پیش‌بینی شده است.
 
وی اضافه کرد: تلاش برای تأمین بودجه‌های لازم برای گسترش فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی‌تر شدن فضای روستاها و نیز پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با کتاب از دیگر اهداف جشنواره روستاهای دوستدار کتاب است.
 
مدیرکل کتابخانه‎های عمومی فارس در ادامه با اشاره به عملکرد مطلوب فارس در جشنواره روستاها و عشایر روستاهای کتاب، گفت: از دوره دوم این جشنواره همواره روستاهای فارس در میان 10 روستای برتر بودند. به طوریکه در دومین دوره این جشنواره در سال 1394 روستای لایزنگان شهرستان داراب، در سال 1395، دو روستای فهلیان ممسنی و خواجه جمالی نی ریز و در چهارمین دوره در سال 1396 دو روستای امامزاده بزم بوانات و فیشور شهرستان اوز عنوان برگزیده و روستای فهلیان نیز عنوان  برگزیده برگزیدگان را کسب کردند.
 
منوچهری ادامه داد: در سال 1397 دو روستای جایدشت فیروزآباد و کریشکی لارستان در میان برگزیدگان جشنواره بودند و در ششمین دوره نیز یک روستای فارس برگزیده و دو روستا در میان 20 روستای برگزیده قرار گرفتند.
 
وی با تاکید بر اینکه کسب عناوین روستای دوستدار کتاب به دلیل فعالیت کتابخانه‌های عمومی در روستاها است، خاطرنشان کرد: در مناطق روستایی کتابخانه‌های عمومی تنها پایگاه فرهنگی و اجتماعی روستا است و اقبال مردم به کتابخانه‌ها بیشتر است.
 
یادآور می‌شود: 50 کتابخانه عمومی فارس، از جمله کتابخانه‌های روستایی هستند و تمامی این روستاها پتانسیل کسب عنوان روستای دوستدار کتاب را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها