شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
افزایش اعتبار تابستانه کتاب 99/ استان‌های کم‌‌برخوردار در طرح‌های حمایتی مشارکت کنند

آزاده‌نظر‌بلند با اعلام افزایش اعتبار تابستانه کتاب از ثبت رکورد 7 میلیارد فروش تا نیمه طرح خبر داد و اظهار امیدواری کرد با توجه به مشارکت قابل‌توجه بسیاری از استان‌ها در این طرح، کتاب‌فروشان استان‌های کم‌برخوردار مثل ایلام، کهگیلویه و بویر‌احمد نیز به جریان مشارکت در طرح‌های حمایتی بپیوندند.

آزاده نظر‌بلند، معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره تابستانه کتاب 99 بیان کرد: با مساعدت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یارانه چهاردهمین دوره طرح‌های حمایتی افزایش پیدا کرد و همزمان با پنجمین روز از طرح، اعتبار کتاب‌فروشی‌ها شارژ شد.

وی توضیح داد: این افزایش اعتبار به‌دنبال اعلام افزایش 50 درصدی بودجه طرح‌های فصلی بود، بنابراین باید توجه داشته باشیم در نیمه نخست سال جاری دو طرح و با احتساب پاییزه کتاب که طبق برنامه‌‌ریزی‌ها در هفته کتاب برگزار خواهد شد، درمجموع در سال جاری سه طرح حمایتی را خواهیم داشت.         
 
نظر‌بلند میزان فروش در تابستانه کتاب 99 را قابل‌توجه اعلام کرد و افزود: فروش در مقایسه با 13 دوره‌ گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته‌است؛ آن‌چنان‌که پیش‌تر تا روز هفتم فروش 7 میلیاردی را تجربه نکرده بودیم.
 
وی با اشاره به افزایش تعداد خریداران کتاب، گفت: علاوه‌بر افزایش تعداد خریداران کتاب نکته قابل‌توجه مشارکت استان‌ها است. در این دوره خوشبختانه استان‌هایی که پیش‌تر مشارکت کمتری داشتند حضور پر‌‌رنگی را ثبت کردند از‌جمله استان‌های هرمزگان و یا خراسان شمالی. امید‌واریم کتاب‌فروشی‌های استان‌های کم‌برخوردار مثل ایلام و یا کهگیلویه و بویر‌احمد در دوره‌های آتی به جریان طرح‌های حمایتی بپیوندند.          
 
معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درباره معیار‌‌های تخصیص اعتبار به کتاب‌فروشی‌های مشارکت‌کننده، افزود: معیار‌های تخصیص اعتبار به کتاب‌فروشی‌های مشارکت‌کننده درطرح‌های حمایتی نخست تابعی از کل اعتبار است همچنین تعداد کتاب‌فروشی‌ها و مساحت، تعداد کتاب، میانگین  مصرف اعتبار در دوره‌های قبل برای تخصیص اعتبار در نظر گرفته می‌شود.   

تابستانه کتاب 99 تا 30 مرداد‌ماه در سراسر کشور ادامه دارد و علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند با مراجعه به کتاب‌فروشی‌ها برای خرید کتاب از تخفیف 20 درصدی بهره‌مند شوند.                      

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها