شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
«زیرنویس» شاعر هرمزگانی به چاپ دوم رسید

مجموعه شعر «زیرنویس» سروده «یدالله شهرجو» که بهار امسال منتشر شده بود، به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه شعر «زیرنویس» حاوی ۲۷ شعر از سروده‌های یدالله شهرجو، شاعر هرمزگانی است که در ۶۲ صفحه و به‌همت نشر «سمت روشن کلمه» (ناشر تخصصی حوزه ادبیات و هنر در جنوب کشور و استان هرمزگان) منتشر شده است.

«زیرنویس» هفتمین مجموعه شعر یدالله شهرجو است. شهرجو دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی است و سال‌هاست به‌عنوان دبیر ادبیات در مدارس میناب و بندرعباس و مدرس دانشگاه در استان هرمزگان مشغول به خدمت است. او علاوه بر سرودن، در زمینه نقد و پژوهش ادبی در سال‌های اخیر فعال بوده و مقالات متعددی از او در صفحات ادبی نشریات مختلف چاپ و منتشر شده است.

قالب شعرهای مجموعه «زیرنویس» سپید است. تغزل و مضامین اجتماعی از مهم‌ترین دستمایه‌های شاعر در این مجموعه است. تعمیم «من» فردی در وسعتی از تیپ‌های اجتماعی مختلف جامعه مورد توجه «شهرجو» در این مجموعه شعر است.

دغدغه‌های جامعه امروز از زاویه نگاه تیپ‌های مختلف در شعرهای مجموعه زیرنویس، حضوری پررنگ و برجسته دارد. شهرجو سعی کرده است «آلام»، «رنج» و «آرزوهای» جامعه پیرامونی خود را نزدیک به واقعیت موجود در شعرهایش ترسیم کند. بازتاب اقلیم و فضای بومی منطقه در شعرهای این مجموعه حضوری پررنگ دارد.

صفحه‌آرایی و طراحی جلد این مجموعه را صدیقه غلامی انجام داده است و با قیمت بیست هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

یادآوری می‌شود، پیش از این مجموعه شعرهایی چون «چشمات لابلای سطرهاست»، «یک صندلی مقابل دریا»، «روایت پنهان در نخاع» ... از یدالله شهرجو راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها