یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
کتاب «بیانیه عاشورا» رونمایی می‌شود

کتاب «بیانیه عاشورا» در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در آستان ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) کتاب «بیانیه عاشورا» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران رونمایی می‌شود.

هر آنچه نوشته شود درباره عاشورا؛ بی‌شک مقدمه‌ای بیش نخواهد بود از گستره‌ بزرگ این مفهوم چرا که جریان بالنده‌ی نهضت حسینی در هر عصری و به قاعده‌ی تکلیف بر هر آزاده‌ای همواره برقرار خواهد بود و برشی از مقطع تاریخی یا مبحثی بر مقتضای عصری مشخص، قلمداد نمی‌شود که پایان‌پذیر باشد. در ژرفای چنین بحری جز به تبرک و تأمل نمی‌توان پرداخت.

نگارنده هیچ داعیه‌ای بر فهم و یافته‌های عمیق و نظریه‌پردازی در نهضت حسینی ندارد و در این مقال صرفا از باب ادب و ارادت بر محضر اباعبدالله(ع) برای بازخوانی اندیشه‌ حسینی و سیره و سلوک حضرتش، اهتمام به نگارش این مجموعه داشته است. موضوع این کتاب برگرفته از مجموعه سخنرانی‌های نگارنده طی سال‌های اخیر است که در مجالس بزرگداشت مقام و اندیشه‌ سیدالشهداء (س) بیان شده است.

این مراسم دوشنبه 20 مرداد ساعت 18 و 30 دقیقه در سعادت‌آباد، بلوار دریا، خیابان سردار دریا شمالی، تقاطع عباسی اناری و کوی مروارید برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها