جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
قم پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران شد

در مراسمی با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، طی مراسمی در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) و با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، بهرام سرمست استاندار قم، احمد امیرآبادی و علیرضا زاکانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید موسی حسینی‌کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولین قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب شد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدا قرآن و مسجد را دو شاخصه اصلی بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان تداوم دهنده مسیر انبیاء و حضرت محمد (ص) به شکل وسیعی با مساجد پیوند و ارتباط داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه جریان مسجد باید بر جریانی که خیلی با مسجد میانه‌ای ندارد اثر بگذارد، گفت: تلاش می‌کنیم موضوعی در مسجد و کانون‌های مساجد اتفاق بیافتد که شروع کننده آن شهر قم باشد.
 
صالحی اضافه کرد: امیدواریم پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران در قم با این نگاه شروع بشود که استان قم نقطه آغاز است، چون ظرفیت استان قم از لحاظ فضاها و مراکز و سازمان های دینی، فرهنگی و هنری قابل توجه است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعه کانون های مساجد را یک ظرفیت قابل توجه ذکر کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله مراکز فعال در مساجد هستند، امروز بیش از 25 هزار و پانصد کانون فعال داریم و بیش از 2 میلیون نفر به عنوان خدام مسجد اسامیشان ثبت شده است.
 
بهرام سرمست استاندار قم در این مراسم با بیان اینکه انتخاب قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد به جا و شایسته است، بیان کرد: انتخاب قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور با توجه به ظرفیت‌هایی مردم متدین این شهر دور از انتظار نبود.
 
استاندار قم مساجد را به عنوان پایگاه انقلاب معرفی کرد و افزود: با اتخاذ رویکردهای نو باید پیام‌های جدیدی برای نسل امروز داشته باشیم و بتوانیم ارزش‌های انقلاب اسلامی را با شیوه‌های نو و با استفاده از ظرفیت مساجد به نسل جدید برسانیم.
 
سید موسی حسینی‌کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان قم را به عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور نوید بخش دانست و یادآور شد: روزهای درخشان‌تری برای مساجد استان قم در پیش است و این استان می‌تواند الگوی مساجد سایر مناطق کشور قرار بگیرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: انتخاب قم به عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور در رویداد ملی «فهما» نتیجه یک کار دسته جمعی است که باید از همه تشکر و قدردانی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها