جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
43 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در خراسان شمالی رونمایی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، بر تقویت گفتمان دفاع مقدس و مواسات کاری در اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری با هم افزایی بیشتر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از خراسان شمالی، حسین فرخنده، در آیین رونمایی از 43 عنوان کتاب دفاع مقدس که 16 مرداد ماه با حضور مسئولان این استان در محل کتابخانه آیت الله مهمان نواز بجنورد برگزار شد، یکی از راهبردهای اساسی در اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری را مشارکت و همکاری دانست و  این همکاری‌ها و هم افزایی‌ها را به نوعی مشق ایثار خواند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی یکی از راهبردها و رویکردهای اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را حمایت از آثار فرهنگی و هنری در عرصه دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در سال 98 و 99 تعداد 68 عنوان کتاب با  هزار و 24 جلد از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد حمایت قرار گرفت.  

وی همچنین به اهدا کتاب‌هایی در حوزه دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: در سال 98، 1882 جلد کتاب با 150 عنوان به ارزش 92 میلیون و 740 هزار تومان به کتابخانه‌های استان، فعالان فرهنگی، هنری و علاقمندان به حوزه کتاب اهدا شده است.   

وی به افزایش کمی کتاب‌های تولید شده در حوزه دفاع مقدس در استان اشاره و افزود: موضوع ارتقاء کیفی آثار نیز می‌بایست در دستور کار قرار گیرد چرا که آثار مکتوب می‌توانند منبع بسیار مناسبی برای خلق آثار هنری باشند.  

حادثه دفاع مقدس در طول تاریخ بی نظیر بود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هم در ادامه این آیین با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: از فداکاری‌ها، رشادت‌ها، از خودگذشتگی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا چهل سال می‌گذرد و همه ما مدیون تلاش‌ها و رشادت‌های این عزیزان هستیم.

احیا محمد امیری، آرامش و امنیت فعلی کشور را مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران در دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: در حال حاضر همه ما وظیفه داریم تا ارزش‌های دفاع مقدس را به درستی به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی از چاپ 400 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در خراسان شمالی خبرداد و اظهار کرد: باید در این حوزه بیشتر تلاش کنیم چرا که چاپ کتاب به عنوان یک حرکت ارزشی ماندگار است و می‌تواند منبعی برای نسل‌های آینده باشد.

بهره گیری از ظرفیت دستگاه‌ها برای معرفی ارزش‌‌ها
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: ترویج و اعتلای فرهنگ ناب دفاع مقدس از وظایف همه دستگاه‌های اجرایی است.

محمد تقی آریان، در این آیین از گام‌های موثر دستگاه‌های فرهنگی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج آن تقدیر و تشکر کرد.

وی بر بهره گیری از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی استان در راستای معرفی هر چه بهتر ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده تاکید کرد.

گفتنی است؛ صبح روز 16 مرداد با حضور مسئولان استان و با مشارکت و همکاری اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، 43 عنوان کتاب تازه منتشره در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها