پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
مشارکت 18کتابفروشی خوزستان در طرح «تابستانه کتاب99»

مرتضی جمشیدی از مشارکت 18 کتابفروشی خوزستان در طرح «تابستانه کتاب99» خبر داد که از این تعداد 11 کتابفروشی متعلق به اهواز و هفت کتابفروشی دیگر به شهرستان‌های این استان اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به مشارکت کتابفروشی‌‌های استان خوزستان در طرح تابستانه کتاب، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیبی که به حوزه نشر و کتابفروشی‌ها وارد شد، برگزاری طرح تابستانه می‌تواند ضرر و زیان این صنف را تا اندازه‌ای جبران  و نیز رونق دوباره‌ای به پیکره نحیف کتابفروشی‌ها ببخشد.

وی ادامه داد: از بین 18 کتابفروشی متقاضی طرح، تعداد 11 کتابفروشی متعلق به اهواز و هفت کتابفروشی دیگر به شهرستان‌های استان اختصاص دارد.

جمشیدی بیان کرد: از شهر اهواز کتابفروشی‌های محام، شرق، رشد شعبه مرکزی، رشد شعبه نادری، رشد شعبه زیتون، شهر کتاب اهواز، شهر کتاب کیهان، جعفری شعبه زیتون، پاتوق کتاب اهواز، رسانه بیداری و اسوه در این طرح حاضر خواهند بود. همچنین از آبادان کتابفروشی دارلکتب سعید و شهر کتاب آبادان، از دزفول چهار کتابفروشی معراج، کتابسرای رشد، وارثین و فرزانگان و از شوشتر نیز کتاب رشد شوشتر در فهرست کتابفروشی‌های سایت خانه‌ کتاب قرار دارند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به شرایط عمومی اعلام شده در طرح تابستانه از سوی موسسه خانه کتاب، گفت: این طرح از 18 مرداد به مدت 12 روز همزمان با سراسر کشور در خوزستان اجرا می‌شود. میزان یارانه خرید برای کتاب‌ها 20 درصد است و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک‌میلیون و 500 هزار ریال و سقف یارانه خرید برای هر خریدار 300 هزار ریال اعلام شد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا، خریدهای غیرحضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل تابستانه امکان‌پذیر است و کتابفروشی‌های متقاضی در زمان اجرای طرح باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها