چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
«از شما چه پنهان» در ویترین نشست

مجموعه داستان کوتاه «از شما چه پنهان» نوشته «محمدحسن مردانی» با موضوع خانواده و سبک زندگی، پس از رونمایی در مرکز تخصصی خانواده اصفهان، راهی قفسه کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، محمدحسن مردانی، نویسنده کتاب در نشست رونمایی از این کتاب که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: «از شما چه پنهان» مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه با موضوع خانواده و سبک زندگی است؛ مقوله‌ای که این روزها مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: چاپ این کتاب، درمجموع یک سال زمان برد و شامل 85 داستان کوتاه در دو فصل با عناوین «خانواده» و «سبک زندگی» است که در نگارش آن سعی کردم از نثر سلیس و روان استفاده کنم. همچنین تلاش کردم داستان‌ها برای خواننده حس تعلیق و انتظار ایجاد کند و حالتی شگفت‌انگیز داشته باشد.

این نویسنده ادامه داد: داستان از قالب‌های بسیار تأثیرگذار در انتقال مفاهیم تشکیل شده و الگویی که استفاده کردم، مانند قرآن کریم است که در آن از قصه و روایت‌گویی برای بیان مفاهیم مختلف استفاده شده است.

مردانی گفت: در کتاب «از شما چه پنهان» به چالش‌های زندگی پرداخته‌ام و آن‌ها را در قالب داستان‌های کوتاه منتشر کرده‌ام. نگارش این کتاب حدود 8 ماه زمان برد و داستان‌ها هم در یک بازه زمانی 3 تا 4 ماهه ویرایش و بازنویسی شدند.

وی در ادامه افزود: در فصل نخست کتاب با عنوان «خانواده» به چهار دوره زندگی شامل پیش از ازدواج و جوانی و مسائل مرتبط مانند انتخاب همسر، زندگی زوجین،زندگی با فرزندان و سالمندی و در فصل دوم هم با عنوان «سبک زندگی» به آسیب‌های اجتماعی مانند کودکان کار، اعتیاد و کنترل خشم پرداخته شده است.

نویسنده کتاب «از شما چه پنهان» همچنین پیش‌بینی کرد که کتاب با پخش مناسب، مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

وی همچنین از آماده شدن مجموعه داستان کوتاه دیگری از خودش برای چاپ خبر داد و ادامه داد: یک کتاب دیگر را در مدت 2 سال به نگارش درآورده‌ام که شامل 20 تا 25 داستان کوتاه در حوزه خانواده است؛ داستان‌های این اثر در جشنواره‌های گوناگون ملی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده است.

یادآور می‌شود، مجموعه داستان کوتاه «از شما چه پنهان» از سوی انتشارات «حدیث راه عشق» راهی بازار کتاب شده است. این انتشارات از سال 1382 کار خود را آغاز کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها