سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
نمایشگاه کتاب استانی کردستان مجازی برپا می‌شود

رییس اداره امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برپایی نمایشگاه استانی کتاب ظرف چند ماه آینده خبر داد و گفت: این دوره از نمایشگاه کتاب استانی به‌صورت مجازی برپا می‌شود.

عیسی فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان گفت: برپایی دوره متوالی نمایشگاه کتاب استانی در چند سال اخیر به عنوان یکی از مطالبات مردمی در کردستان مطرح بوده و استقبال گسترده و قابل توجه عامه مردم از این نمایشگاه‌ها گواه روشنی بر اهمیت فرهنگ مطالعه و توسعه کتاب و کتابخوانی در کردستان است.

وی به شرایط کنونی کشور و دنیا در این روزها اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به گسترش روزافزون بیماران مبتلا به ویروس کرونا و پیش‌بینی کارشناسان به ادامه این شرایط، عملاً برگزاری نمایشگاه کتاب می‌تواند به یکی از کانون‌های شیوع بیماری در بین مراجعان و غرفه داران تبدیل شود.

رییس اداره امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه در حال بررسی برگزاری نمایشگاه با بهره‌مندی از فضای وب و مجازی هستیم، افزود: زیرساخت و شرایط برپایی نمایشگاه کتاب به‌صورت مجازی در استان فراهم است و این کار فرهنگی به احتمال زیاد بعد از ماه محرم در سنندج انجام می‌شود.

فلاحی، با اشاره به مزایای نمایشگاه کتاب به‌صورت آنلاین گفت: کمک به افزایش فروش ناشران، جلوگیری از تجمع افراد و شیوع کرونا، کاهش ترافیک شهری، ترویج فرهنگ خرید آنلاین، ایجاد بستر قابل اطمینان جهت خرید کتاب، حذف هزینه‌های مربوط به برگزاری نمایشگاه و دسترسی آسان و سریع به کتاب‌های تمام ناشران ایران از مزایای برگزاری نمایشگاه در فضای مجازی است.

وی اجرای طرح‌های بهارانه و تابستانه کتاب را از جمله طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از ناشران و کتابفروشان برشمرد و اضافه کرد: ۸۵۴۷ جلد کتاب در قالب طرح بهارانه در ۳۸ کتابفروشی‌های استان به فروش رفت و طبق برنامه‌ریزی انجام شده طرح تابستانه کتاب نیز از شنبه مورخ ۱۸ مردادماه آغاز و تا ۳۰ مرداد در راستای حمایت از ترویج فرهنگ کتاب و کتابخواین ادامه می‌یابد.

رییس اداره امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، به استقبال مردم استان از این طرح‌ها اشاره کرد و یادآور شد: کردستان در اجرای طرح بهارانه کتاب یکی از استان‌های پرفروش بود و در جایگاه هشتمین استان کشور قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها