سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کتابخانه 70 ساله شیراز در انتظار بازگشایی

فرماندار شیراز و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از مراحل بهسازی پروژه کلان کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، محمدرضا امیری فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شیراز و روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از مراحل بازسازی قدیمی‌ترین کتابخانه شیراز بازدید کردند.
 
فرماندار شیراز در این بازدید با تاکید بر اهمیت نقش کتابخانه‌ها در جامعه، گفت: کتابخانه قدیمی دستغیب که در ایام نه چندان دور به نام کتابخانه ملی پارس شناخته می‌شده، از نمادهای فرهنگی شهر شیراز است و وجود چنین پروژه‌هایی نشان‌دهنده جایگاه والای کتابخانه‌ها در نگاه مسئولان شهرستان و استان است.
 
محمدرضا امیری ابراز امیدواری کرد که «کتابخانه دستغیب در هفتادمین سال تاسیس آن بازگشایی شود و مردم فرهنگ دوست شیرازی از خدمات آن بهره ببرند».
 
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز با اشاره به کتابخانه مرکزی شیراز، گفت: امیدواریم در این سال پروژه ساخت کتابخانه مرکزی شیراز نیز کلنگ‌زنی شود تا بتوانیم خبر خوب دیگری برای شهروندان شیرازی داشته باشیم.
 
روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس هم با اشاره به تاریخچه کتابخانه شهید دستغیب، گفت: اندیشه دایر کردن این کتابخانه سال 1324 به ذهن مرحوم رضا مزینی خطور کرد و طراحی این کتابخانه به آندره گدار، معمار فرانسوی منسوب است.
 
منوچهری با اشاره به خیرساز بودن این کتابخانه، گفت: کتابخانه‌ای که امروز به آن می‌بالیم شالوده آن از طریق کمک‌های جمعی مردم فرهنگ‌دوست شیراز فراهم شده است.
 
وی با اشاره به اینکه طرح به‌سازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب پس از هفتاد سال خدمت‌رسانی از سال 95 در دستور کار و بررسی قرار گرفت، ادامه داد: بعد از انجام مطالعات لازم و جلسات کارشناسی مختلف، سال گذشته مناقصه جذب پیمانکار برگزار و در بهمن ماه پیمانکار طرح مشخص شد.
 
به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، از ابتدای سال جاری پروژه به‌سازی این کتابخانه کلید خورد و طبق برنامه امیدواریم تا پایان سال جاری به پایان برسد و این کتابخانه بتواند مانند گذشته به مردم شریف شیراز خدمات‌دهی کند.
 
منوچهری با تصریح اینکه اعتبار پروژه به‌سازی دستغیب بیش از سی میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: این اعتبار با همکاری شهرداری، سازمان بازآفرینی شهری، استانداری و نهاد کتابخانه‌های عمومی در دست تامین است.
 
وی با اشاره به اینکه فاز نخست اجرایی پروژه شامل تخریب و خاکبرداری به اتمام رسیده است، گفت: در حال حاضر در مرحله تاسیسات زیربنایی کتابخانه قرار داریم. همچنین جانمایی کتابخانه و برآورد تجهیزات کتابخانه‌ای مورد نیاز به صورت دقیق و کارشناسی انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها