یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
برای خرید رژگونه چقدر وقت صرف می‌کنید؟

در خرید لوازم آرایشی رژگونه محصولی است که بسیار استفاده می‌شود و رژگونه برخلاف تصور همه، یکی از کلیدی‌ترین آیتم‌ها در گریم و میکاپ است و می‌تواند تاثیر زیادی در زیبایی صورت بگذارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ شاید بدانید که در خرید لوازم آرایشی رژگونه محصولی است که بسیار استفاده می‌شود، چون در هر نوع میکاپ حتی میکاپ لایت روزانه نیاز به استفاده از آن حس می‌شود. اما انتخاب رنگ و جنس آن چقدر برای شما اهمیت دارد؟ معمولا اغلب بانوان خیلی هنگام خرید رژگونه وسواس به خرج نمی‌دهند و با اولین پیشنهاد فروشنده خرید می‌کنند، ولی این کار اشتباهی است. زیرا ممکن است تمام همخوانی آرایش چهره شما را برهم بزند. پس بد نیست از این محصول خیلی سرسری رد نشویم.

رژگونه برخلاف تصور همه، یکی از کلیدی‌ترین آیتم‌ها در گریم و میکاپ است و می‌تواند تاثیر زیادی در زیبایی صورت بگذارد. کسانی که به صورت حرفه‌ای آرایش می‌کنند، به خوبی می‌دانند که انتخاب یک رژگونه خوب می‌تواند تا حد زیادی بر سن ظاهری‌شان تاثیر داشته باشد و آن‌ها را جوان‌تر نشان دهد.

ارتباط رژگونه و سن:
می‌توانید با انتخاب یک رژگونه روشن و ملیح چند سال جوان‌تر به نظر برسید. البته ابتدا باید استفاده درست از آن را هم یاد بگیرید. برای هر فرم صورت توصیه می‌شود که رژگونه را در نقطه‌ای مشخص استفاده کنند. در غیر این صورت چهره افتاده، بیش از حد پر، بیش از حد لاغر یا با دیگر ایرادات جلب توجه خواهد کرد.

اگر همیشه از رژگونه با رنگ قهوه‌ای تیره استفاده کنید، چهره شما پیرتر و غیرشاداب نشان خواهد داد. نیاز به گفتن نیست که زیر پوست باید زیرسازی آرایش کامل شود، وگرنه با استفاده از رژگونه بر روی پوست صورتی پر از جوش یا صورتی با زیر چشمان گود رفته، بیشتر شبیه کاراکتر عروس مرده خواهید شد.

هنگام خرید رژگونه میس و مستر می‌توانید پالت‌های رنگی را کامل به همراه راهنمایی و پیشنهادات مطالعه کنید.
 

 
مواد تشکیل دهنده رژگونه:
چیزی که در این محصول آرایشی باعث نشستن رنگ بر روی پوست می‌شود پودر تالک است. بنابراین این محصول آرایشی هم همچون دیگر محصولات آرایشی حاوی نگهدارنده جهت حفظ کیفیت و دوام و رنگ برای جلا و طراوت دادن به صورت است.

در ابتدا این محصول تنها به صورت پودری تولید م‌شد، اما حالا می‌توانید رژگونه را در انواع مایع، کرمی و پودری از برندهای خارجی و ایرانی تهیه کنید. البته در نظر داشته باشید که برندهای مختلف فرمول‌های متفاوتی هم در تولید این محصول دارند.

تفاوت انواع رژگونه:
رژگونه‌ها به صورت کلی همه حاوی رنگ هستند، در هر نوعی از این محصول که خریداری کنید مقادیری رنگ وجود دارد، با این تفاوت که برخی از رژگونه‌ها رنگ‌هایی متفاوت با رنگ پوست دارند و صورت را تغییر می‌دهند، برخی دیگر هم تنها به رفع ایرادات صورت کمک می‌کنند و به رنگ پوست طراوت می‌بخشند.

بیشتر رژگونه‌ها حاوی مواد پخش کننده، روغن‌های جاذب و سنگین و مواد متراکم کننده هستند، بنابراین هنگام خرید رژگونه به اطلاعات درج شده روی محصول دقت کنید و متناسب با نیازهای صورت‌تان رژگونه مناسب پوست‌تان را انتخاب کنید. اما اگر بخواهید پر استفاده‌ترین رژگونه‌ها را تهیه کنید، نوع پودری آن که حاوی متراکم کننده‌ها، مواد جذب‌کننده چربی و پودر تالک هستند را پیشنهاد می‌کنیم.
 

 
خرید رژگونه پودری:
با خرید این محصول از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد:
حالت خوشایندتر و طبیعی به پوست می‌بخشد. رژگونه‌های پودری نسبت به دیگر انواع رژگونه راحت‌تر پخش می‌شوند. به کسانی که آرایش ملیح و ساده‌تر را دوست دارند این نوع رژگونه توصیه می‌شود. این مدل رژگونه پوشانندگی و محو شوندگی بیشتری دارد. رژگونه پودری معمولا برای پوست‌های معمولی کاربرد و استفاده بیشتری دارد. رژگونه پودر خیلی سریع‌تر و بهتر جذب چربی پوست می‌شود.

البته رژگونه پودری دوام زیادی روی پوست ندارد و برای ساعت‌های طولانی نمی‌تواند یک گزینه خوب باشد. وقتی به پوست صورت جذب شود باعث عوض شدن رنگ طبیعی پوست می‌شود.

خرید رژگونه کرمی:
•             رژگونه کرمی مثل رژگونه پودری حاوی رنگ است.
•             حامل این نوع رژگونه سیلیکون است.

خرید رژگونه ژلی:
•             رژگونه ژلی از جمله نوع مایع این محصول به شمار می‌رود.
•             این نوع رژگونه‌ها بر پایه آب هستند.
•             انواع رژگونه‌های ژلی را می‌توانید در تیوپ تهیه کنید.
•             اگر از رژگونه خود انتظار دوام زیاد دارید، رژگونه مایع می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
•             اگر به آرایش ملایم علاقه دارید از این آیتم در نوع مایع استفاده نکنید.

خرید براش خوب رژگونه:
•             برای رژگونه‌های پودری بهترین قلم مو نوع بادبزنی آن است. براش بادبزنی می‌تواند رژگونه پودری را به خوبی روی گونه پخش و محو کند تا صورت از حالت طبیعی خود خارج نشود.
•             اگر دوست دارید قسمت گونه خود را با رنگ‌های تیره براق کنید، بهتر است از براش‌های استوانه‌ای استفاده کنید. براش‌های استوانه‌ای پر مو هستند. دقت کنید براش استوانه نباید خیلی بزرگ باشد، چون می‌تواند مقدار زیادی پودر را روی گونه بنشاند که چهره‌ای زشت و مصنوعی به صورت می‌دهد.
•             اگر می‌خواهید از رژگونه‌های ژلی و کرمی استفاده کنید، بهترین کار این است که از انگشتان دست کمک بگیرید. البته می‌توانید از بلندرهای کوچک و متناسب با فرم صورت‌تان هم استفاده کنید.

به رنگ و نوع پوست‌تان توجه کنید:
هنگام خرید رژگونه یا حتی خرید رژ لب و خرید لوازم آرایشی، شما به اولین نکته‌ای که باید توجه کنید رنگ پوست و نوع پوست‌تان است:

•             خرید رژگونه پوست چرب:
بهترین رژگونه برای شما انواع پودری این محصول است. رژگونه‌های پودری همانطور که گفتیم حامل رنگ آبی دارد که باعث تکان نخوردن از روی پوست می‌شود.
•             خرید رژگونه پوست خشک:
رژگونه پودری را فراموش کنید و سراغ رژگونه کرمی بروید. رژگونه‌های کرمی به پوست خشک رطوبت رسانی خوبی می‌کند و باعث با نشاط‌تر شدن صورت می‌شود.
•             خرید رژگونه پوست مختلط:
بهتر است از نوع پودری این محصول استفاده کنید. چرا که دوام بیشتری دارد روی پوست‌تان و دیرتر تغییر حالت می‌دهد.

افزایش ماندگاری رژگونه:
چنانچه می‌خواهید از رژگونه برای حضور در مهمانی و محفلی چند ساعته استفاده کنید، حتما با یک پودر فیکس رژگونه کرمی خود را فیکس کنید و سپس مقداری رژگونه پودری برای طبیعی‌تر جلوه دادن آن روی گونه‌ها بزنید.
 
 
هماهنگی رنگ رژگونه و رنگ چشم:
حتما فکر می‌کنید که این موارد ربطی بهم ندارند اما این ترفندی بسیار کاربردی است:

•             خرید رژگونه چشم سبز یا میشی:
 سراغ رنگ‌های با تن نارنجی و صورتی نروید، این رنگ‌ها رنگ چشم‌های شما را بی فروغ می‌کنند. برای چشم سبزها بهترین طیف رنگی در انتخاب و خرید رژگونه، رنگ‌های صورتی خواهد بود که جوانی صورت را دو چندان می‌کند.

•             خرید رژگونه چشم آبی:
رژگونه‌های سرد مثل صورتی خیلی کمرنگ و هلویی به خانم‌هایی توصیه می‌شود که رنگ چشم شان آبی است. به این رنگ چشم رژگونه‌های قهوه‌ای و تیره اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

•             خرید رژگونه چشم قهوه‌ای:
بهتر است به سراغ رژگونه‌هایی به رنگ اناری و جیگری بروید.
برای خرید رژلب و خرید رژگونه میس و مستر انواع برندهای معروف خارجی و ایرانی که برای شما گردآوری کرده که می‌توانید با توجه به مشخصات و ویژگی‌هایی که از محصول مورد نظرتان انتظار دارید یک انتخاب خوب انجام دهید. در کنار آن می‌توانید با خرید رژ لب میس و مستر آرایشی جذاب‌تر داشته باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها