یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
بررسی 131 اثر ارسالی به دبیر‌خانه نخستین دوره جایزه کتاب سال استان مرکزی

علیرضا حاجی‌علی‌بیگی، از بررسی 131 اثر در نخستین دوره جایزه کتاب سال استان مرکزی خبر داد و گفت: 39 داور کشوری آثار ارسالی به دبیر‌خانه جایزه کتاب سال استان را داوری کردند.

علیرضا حاجی‌علی‌بیگی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی درباره برگزاری اختتامیه نخستین دوره جایزه کتاب سال استان، بیان کرد: بعد از انتشار فراخوان ارسال اثر به دبیر‌خانه کتاب سال استان مرکزی در تابستان سال 1398، در مجموع 131 اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد، هشت برگزیده و چهار شایسته‌تقدیر از سوی هیات داوران معرفی شده‌اند.  
 
وی با اشاره به داوری آثار در 10 شاخه، افزود: برگزیدگان این دوره از جایزه کتاب سال براساس نظر هیات داوران در گروه‌های کلیات، فلسفه و روان‌شناسی، علوم خالص، هنر، ادبیات شامل نثر معاصر و شعر معاصر، تاریخ و جغرافیا، کودک و نوجوان هستند. شایستگان تقدیر این دوره نیز در گروه‌های زبان، دین، هنر، تاریخ و جغرافیا قرار دارند. کتاب‌های بررسی شده در سال‌‌های 1395 تا 1397 منتشر شده‌اند.
 
حاجی‌علی‌بیگی با اشاره به این نکته که 39 داور کشوری آثار ارسالی به دبیر‌خانه جایزه کتاب سال استان را داوری کردند، ادامه داد: در نخستین دوره کتاب سال استان مرکزی استقبال قابل‌توجهی را شاهد بودیم.
 
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی درباره برگزاری اختتامیه نخستین دوره جایزه کتاب سال استان گفت: با توجه به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمع و برگزاری همایش به دلیل شیوع ویروس کرونا، پیشنهاد شده‌ تا مراسم با برخی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، استاندار و نماینده ولی فقیه، برگزیدگان و اهالی چاپ و نشر برگزار شود.    
حاجی‌علی بیگی بیان کرد: اختتامیه نخستین دوره جایزه کتاب سال استان مرکزی به احتمال زیاد چهارشنبه هفته جاری(پ5مرداد) برگزار می‌شود. به صاحبان آثار برگزیده لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی به ارزش ۳۰ میلیون ریال و به اثر شایسته تقدیر، لوح تقدیر و تندیس رویداد اعطا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها